Welkomstbuddy's bij Wittenhorst zorgen voor zachte landing

10 januari 2024

Je krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te veranderen. Het is bij Wittenhorst niet anders. Daarom proberen we alle nieuwe leden altijd gastvrij te ontvangen. Dat gebeurt door onze wegwijsbuddy’s. Voorheen deed iedere coördinator dat voor zijn of haar leeftijdscategorie, maar omdat we merken dat er tot en met de JO10 -begrijpelijk ook- relatief veel nieuwe leden komen, is dit sinds kort een aparte taak geworden. Lei van den Bekerom en Henk Moorren doen dat nu sinds kort voor de jongste leeftijdscategorieën.

Als een nieuw lid zich aanmeldt, wordt dit altijd doorgegeven aan de coördinator. Die neemt dan contact op met de desbetreffende speler en zijn ouders, om hem of haar welkom te heten bij Wittenhorst en uit te nodigen op het sportpark. Lei vertelt hoe dit er in de praktijk uitziet: “Wij ontvangen het nieuwe lid en zijn of haar ouders en lopen rond op het sportpark. We laten zien waar alles ligt en vertellen de nieuwe leden dat ze een paar keer gratis kunnen meetrainen. We houden daarna contact met ze en als het voetballen bevalt, kunnen ze definitief meetrainen met de teams. Vaak duurt het nog even voordat ze dan wedstrijden kunnen spelen, omdat de teams vaak vol zitten.” Vorige maand ontvingen Lei en Henk voor de eerste keer iemand: “Dat ging allemaal perfect. De ouders waren er ook erg tevreden over. Het is goed verlopen en die speler blijft lid van onze club.”

Het bewijst maar weer de waarde van een zachte landing binnen een nieuwe club, waaraan met een eerste ontvangst geprobeerd wordt bij te dragen. In dat kader valt ook het onlangs gelanceerde initiatief van de welkomstflyer voor gastenteams.