Wittenhorst 1 in eerste helft voorbij Geusselt Sport

9 september 2018

In de tweede wedstrijd van de beker tegen het Maastrichtse Geusselt Sport werd in de eerste helft de basis gelegd voor de uiteindelijke 1-3 eindstand.

De gastheren wilden aanvankelijk de toon zetten in de eerste minuten, maar na dit probeersel was het Wittenhorst dat de puntjes op de i zette. Rob Zanders was dicht bij de openingstreffer, maar door de doelman, paal en weer paal bleef het 0-0.

In de 9e min. kwam dan toch de 0-1. Uit een snelle uitbraak via Rob Zanders kwam de bal in de voeten van Thom Derks en dit was de eerste treffer.

Via enkele andere leuke aanvallen had de score uitgebreid kunnen worden. Voor de zoveelste maal was de doelman de reddende engel.

In de slotfase kwam Wittenhorst sterk uit de voeten. Binnen vier minuten werd de stand via Rob Zanders op 0-3 gebracht. Dit was tevens de ruststand.

Na de pauze kreeg Geusselt Sport meer van het spel. Het schudde de schroom wat van zich af. Niet dat de thuisploeg het Wittenhorst moeilijk maakte, maar toch.

Uit een onoplettendheid verraste Fancisco Martin Martin de achterhoede met een listig schot, 1-3.

Na deze fase speelde Wittenhorst wat onrustig. De vele kansen werden hierdoor niet afgemaakt. Dat was het enige minpunt van de oranjemannen. De eindstand had net zo goed 8-2 kunnen zijn.

De finale wordt nu zondag in Horst gespeeld met de wedstrijd tegen Eendracht'31, dat tegen Volharding met 0-1 verloor.

Wittenhorst 1:

Witt, Tom Zanders, Wil Spreeuwenberg, Bart Zanders, Hattu, Wijnhoven, Verlijsdonk, Joep Beurskens, Rob Zanders, Derks, van Rensch.