Wittenhorst 2 laat punten liggen tegen Someren 3

9 december 2018

Op het eigen Horster kunstgrasveld wist Wittenhorst 2 in een weinig sprankelende wedstrijd niet voorbij laagvlieger Someren 3 te komen: 1-1. De ploeg van trainer Davy Beerens miste aardig wat vaste krachten wegens blessures, waardoor Daan Hendriks terugkeerde bij de seniorenselectie. Daarnaast leken de Brabanders hun elftal wat versterkt te hebben met spelers van het tweede elftal, dat haar wedstrijd afgelast zag worden.

De eerste helft werd een wedstrijd waarin beide doelpunten vielen. Na ruim twintig minuten was een inzet binnen de zestien meter de uitstekend keepende Ward Jacobs te machtig: 0-1. De ploeg van aanvoerder Nick Zanders kwam wat beter in de wedstrijd en creĆ«erde dan ook een veldoverwicht. Nadat spits Lars Blenckers zijn eerste inzet naast zag gaan, was zijn tweede kans wel raak. Vanaf links sneed hij naar binnen waarna hij de bal snoeihard in de rechterhoek plaatste: 1-1.

In de tweede helft regende het weliswaar minder hard, de wedstrijd werd er niet beter van. De oranjehemden waren qua veldspel weliswaar beter, maar de eindpass was vaak niet scherp genoeg. Over de zijkanten werden de Horstenaren meerdere keren gevaarlijk, maar binnen de zestien meter kon de trekker niet over worden gehaald. Grootste kans was die voor invaller Niek van der Sterren, die een inzet op de deklat uiteen zag spatten. De toeschouwers wachtten op een spannend slotoffensief, maar de thuisploeg was niet bij machten het versterkte Someren de das om te doen.

De winterstop moet nog een weekje wachten. Volgende week zaterdag gaan de manschappen op bezoek bij Helden 2  in het kader van de laatste 32 van het bekertoernooi. Daarna is er voldoende tijd om in februari weer op volle oorlogsterkte te zijn om de inhaalrace naar de bovenste plekken te beginnen.

Wittenhorst 2:

Ward Jacobs, Dirk Scheres (46' Martijn van Ooijen), Nick Zanders, Ruud Meijers, Leon Cuppen; Joreno van de Ven, Daan Hendriks, Kemson Fofanah (65' Niek van der Sterren); Luc van Kuijck, Lars Blenckers, Jimmie Janssen.