Wittenhorst 2 met speels gemak voorbij Volharding

16 september 2018

Plaatsing voor de volgende ronde is een feit: Wittenhorst 2 had aan een punt genoeg om zich als groepswinnaar te plaatsen voor de volgende ronde van de beker. De ploeg van Davy Beerens liet vooral in de tweede helft duidelijk merken hier geen genoegen mee te nemen en stuurde Volharding 3 met een 7-1 nederlaag huiswaarts.

De eerste helft werd door trainer Davy Beerens duidelijk omschreven: “Slordig en tempoloos. Deze tegenstander moet je in de eerste helft kapot willen spelen en dat lieten we na. We waren te slordig in de passing en speelden in een te laag tempo om het verschil te kunnen maken.” Wel werd de eerste helft afgesloten met een voorsprong. Een eigen doelpunt van de bezoekers zorgde in de tiende minuut voor de openingstreffer. Verder wisten de Horstenaren, die weinig weerstand kregen van de ploeg uit Vierlingsbeek, het veldoverwicht niet uit te drukken in grote kansen en doelpunten.

De tweede helft liep duidelijk beter. Na drie minuten schoot Jimmie Janssen de 2-0 binnen en het verzet leek gebroken. Ware het niet dat de bezoekers vlak daarna terug in de wedstrijd kwamen. Na een korte voorzet gleed de nummer tien van de rood-witten de aansluitingstreffer tegen de touwen. Wat volgde was een sterk half uur van de thuisploeg waarin het kwaliteitsverschil werd uitgedrukt in vijf doelpunten. In minuut 55 zorgde Luc van Kuijck via een scrimmage voor de bevrijdende 3-1, waarna spits Kevin de Mulder met een mooie, droge knal in de bovenhoek het vierde doelpunt voor zijn rekening nam. Vervolgens lieten nog invaller Kemson Fofanah (2x) en Van Kuijck het net bollen. Doelpunten die voortkwamen uit mooie combinaties en dito afronding.

Zo liep de ploeg van aanvoerder Nick Zanders uiteindelijk uit naar een ruime en eenvoudige overwinning. Door de goede tweede helft belanden de Horstenaren in de koker voor de tweede ronde en kan het vizier voorlopig op de competitie. Deze wordt geopend met een wedstrijd tegen HVCH 2, aankomende zondag op het eigen Sportpark Ter Horst.

Wittenhorst 2:

Stef Tissen, Martijn van Ooijen, Leon Cuppen, Nick Zanders, Dennis van Asten, Charlie Schatorie (46’Jeffrey Cuppen), Joost Wijnhoven (68’ Ruud Meijers), Joreno van de Ven, Luc van Kuijck, Jimmie Janssen (59’ Kemson Fofanah), Kevin de Mulder.