Wittenhorst eenvoudig naar volgende ronde

17 december 2023

Wittenhorst 1 komt ook na de winterstop uit in het bekertoernooi. Op bezoek bij vierdeklasser Meterik werd eenvoudig gewonnen: 0-5.

Het was gezellig druk langs de lijnen op Sportpark De Vonckel. Vierdeklasser Meterik en Wittenhorst, inmiddels uitkomend in de 4e divisie, speelden namelijk een onvervalste Horst aan de Maas derby. Beide ploegen troffen elkaar in competitieverband voor het laatst in 2001, destijds in de 3e klasse.

Omhaal

Wittenhorst, spelend in een aardig geïmproviseerde opstelling, begon scherp aan de wedstrijd. Al na drie minuten kwamen de bezoekers bijna op voorsprong, maar via de onderkant van de lat ketste de bal weer terug het veld in. Na een kwartier creëerde de thuisploeg de eerste grote kans, maar doelman Arts redde beheerst. Een minuut na deze kans viel het doelpunt aan de andere kant: een onvervalste Fallrückzieher van Tom Spreeuwenberg belandde in de rechterbovenhoek: 0-1.

Na een half uur moest keeper Arts opnieuw handelend optreden na geklungel in de Horster defensie. Met een redding hield hij zijn doel schoon. Met de 0-1 stand zochten beide ploegen de catacomben op.

Verdubbeling

Vijf minuten in de tweede helft wisten de oranjehemden de voorsprong bijna te verdubbelen, ware het niet dat een solo van Joost van Rensch op de doellijn strandde. Enkele minuten later was het wel raak: de in Meterik opgegroeide Daan Verlijsdonk tekende met zijn schot voor de 0-2. Na ruim een uur spelen kende een dubbele schietkans voor de Horstenaren geen succes.

Doelpuntrijke tweede helft

In de laatste twintig minuten liep Wittenhorst uit naar een grote zege. Een afvallende bal viel voor de voeten van Verlijsdonk, die met zijn harde uithaal voor zijn tweede van de middag tekende. Invaller Jenniskens scoorde over links de vierde treffer en in de blessuretijd maakte ook aanvaller Spreeuwenberg zijn tweede van de middag.

De winterstop is hiermee aangebroken. Na de winterpauze speelt de ploeg van trainer Van der Coelen enkele oefenwedstrijden, waarna de competitie weer start met een thuiswedstrijd tegen Kruisland.

Gisteren werd bekend dat oud-prof Harrie Gommans volgend seizoen hoofdtrainer is van Wittenhorst. Lees hier de aankondiging.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Kevin van Asten, Nick Driessen (75. Ruben Peulen), Bono Wijnhoven; Joost van Rensch, Tom Driessen (46. Mats van Biljouw), Daan Verlijsdonk, Jeffrey Rijkers (57. Joep Beurskens); Luc van Kuijck (65. Koen Jenniskens), Willem Heijnen, Tom Spreeuwenberg.