Wittenhorst trekt oud-prof Harrie Gommans aan als nieuwe hoofdtrainer

16 december 2023

Wittenhorst is erin geslaagd om met Harrie Gommans (40) een nieuwe hoofdtrainer aan te trekken, die naast assistent trainer Davy Beerens, komend seizoen aan de slag gaat in Horst. De spelers, staf, technische commissie en het bestuur zijn blij om met Gommans samen te mogen gaan werken.

De ervaren trainer, woonachtig in Buggenum, is inmiddels 4 jaar hoofdtrainer bij UNA (Veldhoven) in de 3e divisie en draait mee in de subtop. Zelf heeft Harrie als prof gespeeld voor onder andere Fortuna Sittard, Roda JC, Vitesse, Excelsior en MVV. Een bekende naam in de trainerswereld en gewild door meerdere clubs.

Waarom kiest Harrie Gommans dan voor Wittenhorst?

Harrie zegt daar het volgende over: "ik ben erg blij dat ik volgend seizoen bij Wittenhorst aan de slag mag, omdat ik hoor van mensen uit mijn netwerk dat Wittenhorst een mooie club is met een goede sfeer, met voldoende faciliteiten op een goed niveau. Ik wil graag bij deze opleidingsclub met jong talent aan de slag, om daar alles uit te halen wat erin zit. Het is voor mij een mooie, nieuwe uitdaging. De gesprekken met de spelers, staf en bestuur hebben dat bevestigd voor mij. Ik wil de club helpen om naar een next level te groeien, dat vraagt iets van mij en van de club".  Harrie start met de voorbereidingen tijdens de zomerperiode van 2024 en zal de komende periode de staf van Wittenhorst helpen om deze voorbereiding in te gaan vullen.

"Ik wil de club helpen om naar een next level te groeien, dat vraagt iets van mij en van de club"

Verheugd met samenwerking

Wittenhorst is verheugd met deze samenwerking omdat hij voor de club veel kan betekenen, op een breed vlak van de opleiding, het 1e elftal en zaken er omheen. Hij is zeer gedreven, professioneel, menselijk en betrokken bij de clubs waar hij actief is geweest. Wittenhorst zal de ingezette koers van de club, onder leiding van Sjoerd van der Coelen, verder vervolg gaan geven. De staf van Wittenhorst is verheugd deze mededeling net voor kerst te kunnen doen en wenst iedereen een fijne kerst en mooie jaarwisseling!