Wittenhorst laat zege glippen

30 april 2017

De belangrijke wedstrijd in de strijd om de koppositie van de derde periode leek Wittenhorst duidelijk de beste papieren te hebben. Echter in de slotfase bij een 0-2 stand gaf Wittenhorst de zege totaal weg. De bewerkte mooie voorsprong leek voldoende totdat in de 88e min. Geldrop een terechte penalty kreeg. Bart Spreeuwenberg maakte in een reflex hands, hij ranselde de bal uit het doel. Gevolg rood en de aansluitingstreffer.

Kort hiervoor had Wittenhorst meerdere malen de wedstrijd op slot moeten zetten. De beste kansen werden niet benut. Hierdoor kreeg Geldrop weer de mogelijkheid om het gelijke spel te forceren. Diep in blessuretijd gebeurde dit toch. Een voorzet werd tegendraads ingekopt en dit betekende voor Wittenhorst een grote tegenvaller. De gemiste kansen kwamen nu wel erg zuur te staan.

Kampioen werd nu SV Meerssen en de strijd om de 3e periode gaat nog even door. Kansen zijn er nog steeds, maar het had zo duidelijk kunnen zijn.

Wittenhorst 2 won in Someren keurig met 0-4. Hierdoor kan er een mooi slotstuk ontstaan. In de laatste wedstrijd kan zelfs een derde periodetitel binnengehaald worden. Dit zou geweldig zijn. Dan moet er wel gewonnen worden. Mannen, we laten dit niet meer ontglippen. We zijn aan de betere hand de laatste weken.

Wittenhorst VR1 won tegen lantaarndrager SSS'18 met 0-6. Deze zege betekent een vaste middenmootplaats. Keurig dames.