Wittenhorst VR1 boekt zesde zege op een rij

4 november 2018

Wittenhorst wint de zesde wedstrijd op rij en blijft aan kop in de 3e klasse F. Tegenstander RKHBS werd zonder punten teruggestuurd naar Heerlen.

Wittenhorst start beter aan de wedstrijd dan vorige week. Carin Vissers krijgt na 5 minuten spelen de eerste kans, maar de keepster van RKHBS houdt de bal tegen. Nog geen 5 minuten later is het wel raak. Britt Brugman zet de bal voor en Vissers opent de score.

De dames uit Horst staan goed te spelen en er worden enkele kansen gecreƫerd, maar de kansen worden nog niet benut. Na een half uur krijgt Wittenhorst een corner. Middenvelder Rachel Waisapy neemt de corner en aanvoerder Manon van Erp kopt de bal binnen: 2-0.

Na rust blijven de oranje zwarten de gasten uit Heerlen onder druk zetten en dat levert al direct een mooie kans op voor Vissers, maar de bal wordt knap gered door de keepster. Na 20 minuten in de tweede helft is toch weer Vissers die weet te scoren, ditmaal op aangeven van Maud Vermazeren.

Vermazeren wordt daarna gewisseld voor Kris Wijnhoven. Wijnhoven staat nog geen 3 minuten in het veld en weet al te scoren: 4-0. RKHBS maakt daarna nog een treffer en zet daarmee de eindstand op 4-1.

Met deze overwinning blijft Wittenhorst koploper. Concurrent vv Keer wist vandaag ook te winnen en daarmee blijft het spannend. Komende zondag hebben de dames uit Horst een vrije zondag en kunnen zich dan op gaan maken voor de strijd tegen de nummer 2: vv Keer.