Wittenhorst VR1 mist scherpte en verliest met 0-1

13 november 2023

Na drie wedstrijden op rij ongeslagen te zijn geweest, moesten de oranje heldinnen thuis tegen in Rood Wit’62 uit Helmond hun meerdere erkennen. Terwijl een gelijkspel wellicht verdiend was geweest, werd het toch 0-1.

Nadat verleden woensdag bekend werd bekend dat DSE hun team teruggetrokken uit de competitie, schoven de Wittenhorst dames op naar de eerste plaats op de ranglijst met één wedstrijd minder gespeeld dan de directe concurrentie.

Zondag, de dag na de 11e van de 11e thuis tegen Rood Wit‘62. Er werd met goede voornemens aan de wedstrijd begonnen. Met een middenveld dat versterkt werd door een extra middenvelder in te zetten. Echter kreeg Rood Wit in de vijfde minuut een corner waarbij Wittenhorst niet goed stond op te letten. De dames uit Helmond konden de bal zo binnen koppen, 0-1.

In de tweede helft scoorden de oranjehemden nog de gelijkmaker, maar helaas stond Michelle de Wit op het moment van spelen buitenspel waardoor het doelpunt werd afgekeurd.

De rest van de wedstrijd werd er hard gestreden door onze dames, maar de scherpte en nauwkeurigheid ontbrak om de gelijkmaker te maken. Volgende week nieuwe kansen uit tegen Beerse Boys, de huidige koploper.