Wittenhorst VR1 tweede na overtuigende overwinning op Tilburg VR1

29 januari 2024

Op  een zeer zonnig sportpark Ter Horst mochten Wittenhorst VR1 vandaag aantreden tegen FC Tilburg VR1. Nummer vier van de competitie tegen de nummer twee. De heenwedstrijd in Tilburg werd door Wittenhorst gewonnen.

Wittenhorst begon scherp aan de wedstrijd. Nadat Carin Vissers op de rand van de 16 meter onderuitgehaald werd,  kregen de oranjehemden een vrije trap net links buiten het strafschopgebied. Lianne Damen trapte deze bal mooi over de muur in de rechterbovenhoek, 1-0 (Zie YouTube video hieronder). In de 35e minuut was er een scrimmage in het Tilburgse strafschopgebied en wist Michelle de Wit de bal binnen te prikken. De grensrechter vlagde voor buitenspel, maar de scheidsrechter stond zelf goed op de lijn en wees dit af. 2-0 voor Wittenhorst was tevens de ruststand.

Na de rust kwam Lynn van der Wijst in de ploeg voor Fleur van Veggel.  Dit zorgde voor extra snelheid voorin waardoor Wittenhorst bij uitbraken nog gevaarlijker kon worden Lynn wist zichzelf in eerste instantie nog niet te belonen, maar nadat ze vrij voor de goal kwam te staan en op het juiste moment de bal van Chantal Baghuis kreeg, schoot ze beheerst de 3-0 binnen. Daarmee was de wedstrijd nagenoeg gespeeld.

Tilburg had veel de bal, maar wist het Horster doel niet te bereiken. Chantal Baghuis kreeg nog twee kansen om te scoren, maar verzuimde af te ronden. Na een goede verdedigende actie van Chantal kwam de bal ongelukkig op haar arm terecht. De scheids kon niet anders dan een strafschop toekennen aan de Tilburgse gasten in de 83e minuut. Doelvrouw Svea was erop gebrand om haar doel schoon te houden vandaag en ze plukte de penalty uit de hoek. Eindstand 3-0. Drie punten binnen en opgeschoven naar de tweede plaats op de ranglijst, voorbij Tilburg. De Horster dames dulden momenteel alleen Beerse Boys nog voor zich.