Zwaar bevochten zege Wittenhorst

30 oktober 2016

Wittenhorst heeft met een klap de mindere uitslagen van de afgelopen weken goed gemaakt. Nog nooit won Wittenhorst in Heerlen van het sterke Bekkerveld o.l.v. Dickie Voorn. De wedstrijd begon met een sterk offensief van de thuisclub. Het was zeker het eerste halfuur dat Wittenhorst hier weinig tegenover kon stellen. Het was eigenlijk wachten op het fluitsignaal voor rust.

Na de pauze was Wittenhorst veel meer in beeld. Nu moest Bekkerveld zorgen dat de voorwaartsen van Wittenhorst voor gevaar moest worden afgestopt. Voor een hoge bal van achteren had de thuisclub geen remedie. De pijlsnelle Joost van Rensch bemachtigde de bal, echter de doelman kon hem binnen het strafschopgebied niet reglementair tot staan brengen. De penalty was dus een gevolg. Aanvoerder Will Soreeuwenberg kweet zich uitstekend van zijn taak en schoot de bevrijdende 0-1 binnen.l

Bekkerveld was aangeslagen en kwam niet meer in de wedstrijd zoals in het eerste treffen. Op het einde van de felle strijd had Wittenhorst zelfs nog de beste mogelijkheden.

Wittenhorst won tenslotte deze zware uitwedstrijd door een fel van zich afbijtend elftal, dat hierdoor een verdiende overwinning behaalde.

Resultaten overige selectieteams:

Wittenhorst 2 moest in Zeilberg aantreden tegen het hoogstaande ZSV 2. Het eindresultaat is niet waarop gehoopt werd. Toch is de nipte 4-3 nederlaag een reden om niet bij de pakken neer te zitten.

Drie doelpunten maken tegen de lijstaanvoerder is toch positief.

Het vrouwenteam boekte vorige week een keurige 1-7 zege op SSE. Deze week werd tegen RKMSV met 5-2 verloren. Dames we knokken om de 10de plek te behouden.

Wittenhorst JO19-1

Na 90 minuten was de teleurstelling groot over het 2-0 verlies. Na 15 minuten had er een 3-0 voorsprong op het scorebord kunnen staan, maar de kansen werden niet benut. Hierna een gelijk opgaande eerste helft, rust 0-0.
In de 52e minuut op hoek zestien meter een onterechte vrije trap tegen die in de lange hoek werd binnen geschoten. Door deze arbitrale fout ontstond er binnen de lijnen een grimmige sfeer waardoor er pittige overtredingen werden gemaakt. Zo ook eentje op Jeffrey die met donkerrood bestraft had moeten worden, maar ook dit deed de scheids slechts af met geel.(zijn uitleg was dat hij niet goed had gezien wat er gebeurde). Ook waren er nog 2 momenten waarbij de bal op de stip had gekund in ons voordeel. Al met al een nederlaag die voorkomen had kunnen worden.