Zwaarbevochten gelijkspel JO19-1

5 maart 2024

Op voorhand was al min of meer duidelijk dat het op zaterdag 2 maart een moeilijke wedstrijd ging worden voor onze JO19-1. De tegenstander had namelijk alle gespeelde competitie- en bekerwedstrijden in seizoen ‘23-‘24 (13) gewonnen. Daarnaast ontbraken er 4 spelers van ons team en had het team nog maar weinig wedstrijdminuten in de benen na de winterstop (onder andere vorige week maar 15 minuten door een blessure bij de scheids).

Al na 2 minuten spelen kwam onze 19-1 door een ongelukkige terugspeelbal op achterstand. Meteen dus in de achtervolging op zoek naar de gelijkmaker. Maar echt grip op de wedstrijd kreeg ons team niet.  De tegenstander voetbalde makkelijk onder de druk uit en bij Horster balbezit was de eindpass vaak slordig. Desondanks kreeg ons team toch 2 grote kansen in de eerste helft. Maar de scherpte en het overzicht voor de goal ontbraken helaas. De tegenstander had daarentegen veel voetballend vermogen, maar hun kansen bleven schaars in de eerste helt.

In de 2e helt veranderde het spelbeeld niet echt, wel met het verschil dat Engelen nu wel het voetballende overwicht in kansen wist om te zetten. Keeper Giel hield twee tot drie keer toe een 2e treffer tegen. Ons team ging vervolgens nog opportunistischer voetballen door veel met de diepe bal te spelen, hopende op de tweede bal in de 16 van de tegenstander. Maar echt gevaar bleef uit. Wel had onze 19-1 nog een penalty moeten krijgen toen Gabor in de 16 over het been van de tegenstander ging, de scheids zag dit jammer genoeg anders. Toen het publiek richting het einde van de wedstrijd dacht dat de drie punten mee zouden gaan naar Den Bosch, had Victor van ons team een geniale ingeving. Bij balbezit rond de middenlijn zag hij de keeper van de tegenstander ver voor de goal staan en aarzelde geen seconde. Van ruim 40 meter werd de bal mooi over de keeper binnengeschoten! In de laatste minuten bleef het dus nog spannend, maar kansen bleven over en weer uit. Uiteindelijk toch nog een punt voor onze 19-1 en hierdoor na 2 wedstrijden 4 punten.

Scoreverloop

2e minuut: 0-1