15 januari 2016: Meld je aan voor de Koersavond met balkunstenaar!

10 januari 2016

Traditiegetrouw organiseren de Commissies Technische - en Organisatorische Zaken ieder jaar een Koersdag of- avond. Dit evenement vindt dit keer plaats op vrijdag 15 januari om 19.00 uur en is bestemd voor alle kaderleden. Meld je aan via Koersavond2016@rksv-wittenhorst.nl

Het Programma:

19.00 uur:       Inloop Koersdag

19.30 uur:       Start presentatie ‘Hoe voorkom ik gedragsproblemen"

20.15 uur:       Korte pauze

20.30 uur:       Start presentatie voetbalschool 4-skills (met demonstratie)

21.45 uur:       Afronding Koersdag met aansluitend hapje en drankje

Voor deze avond hebben we twee interessante en actuele onderwerpen:

Hoe voorkom ik gedragsproblemen?

Wat kan ik als trainer of coach nu doen om plezier en ontwikkeling bij mijn sporters te stimuleren? Hoe voorkom ik sporters met gedragsproblematiek. Dit wordt besproken aan de hand van de 4 inzichten over trainerschap: structureren, stimuleren, individueel aandacht geven, regie overdragen. Het doel van de presentatie is bewustwording creëren en tegelijkertijd iets losmaken, ter inspiratie en ook om allerlei praktische tips mee te geven aan trainers en leiders die hun sporters graag sociaal zien ontwikkelen. De presentatie wordt verzorgd door Marc Orval, verenigingspedagoog, die werkzaam is voor Sportbedrijf Venlo en Club Totaal.

Voetbalschool 4-skills:

Voetbalschool 4-Skills Soccer Academy heeft haar eigen visie ontwikkeld door haar voetbal didactische- als onderwijskundige filosofie te combineren met de visie van Rene Meulensteen (http://www.renemeulensteen.com/). 4-Skills is zich er van bewust dat een speler zich ook op andere gebieden dient te ontwikkelen. Hierbij staan vier componenten centraal: Techniek, Tactiek, Fysiek en Mentaliteit. Bij alle componenten zal steeds de technische vaardigheid centraal staan. Hoe ouder het kind, hoe meer de vertaalslag zal worden gemaakt bij het maken van de juiste beslissingen, die uiteindelijk door de speler zelf gemaakt worden.

Hiernaast stimuleren ze de mentaliteit door de oefeningen steeds zo goed mogelijk uit te voeren, tot in de diepste details.

4-Skills onderscheidt zich verder in de specifieke benadering richting elke individuele speler. 4-Skills kent een professionele pedagogische achtergrond waarbij uit wordt gegaan van een positieve aanpak. Elke speler is anders en vraagt om een andere begeleiding. Tijdens de Koersavond op 15 januari zal 4-Skills een demonstratie geven bij Wittenhorst waarin ze laten zien waarom zij zich onderscheiden van andere voetbalscholen.

In verband met de voorbereidingen van deze avond verzoeken we jullie je aan te melden via Koersavond2016@rksv-wittenhorst.nl. Jullie zijn van harte welkom!

Met sportieve groet,

Marcel Kuijpers