Belangrijke zeges jeugdteams

7 maart 2020

Het is de mannen van Wittenhorst JO19-1 niet gelukt om voor een tweede keer op een rij te winnen van OJC Rosmalen. Op bezoek bij de Brabanders werd er dit keer dubieus met 2-1 verloren. Nadat de Horstenaren op voorsprong kwamen stopte keeper Ravi Arts opnieuw een penalty. Helaas kwamen de gastheren niet veel later alsnog op gelijke hoogte. Na ongeveer een uur spelen moest de scheidsrechter van dienst met een blessure opgeven, waarna een andere leidsman de wedstrijd uitfloot. Helaas liet deze Kevin de Mulder vlak voor tijd staan terwijl de assistent-scheidsrechter terecht voor buitenspel vlagde. Op deze manier lukte het de thuisploeg alsnog de drie punten in eigen huis te houden. Ondanks deze eerste nederlaag na de winterstop staan de oranjehemden er met een 4e plek in de 3e divisie prima voor.

Na een stroeve eerste helft heeft Wittenhorst JO17-1 uiteindelijk verdiend gewonnen van de bezoekers van IVO JO17-1: 2-0. Het was JO16-1 speler Sjeffrie Swinkels die in de tweede helft met een dubbelslag de Horster harten sneller deed kloppen. De ploeg van trainer Ken Peeters had duidelijk het betere van het spel en wist zo nu en dan de gaten te vinden in de sterke Veldense verdediging. Met tien punten uit vier wedstrijden gaan de oranjehemden aan kop in de Hoofdklasse en blijft promotie naar de 4e divisie binnen bereik.

Ondanks een wervelende start is het Wittenhorst JO16-1 niet gelukt om de bezoekers van Volharding/Sambeek JO17-1 punten af te snoepen: 2-4. De bezoekers uit Vierlingsbeek hadden in competitieverband al sinds november geen tegengoal geïncasseerd; toch stonden de Horstenaren na ruim vijf minuten al met 2-0 voor na treffers van Rens Willemsen en Pim van Schendelen. Het eerste half uur hielden de oranjehemden de linies kort en knokte men voor iedere meter. Dit resulteerde in dotten van kansen die de voorsprong uit hadden moeten breiden. Dit lukte helaas niet en de bezoekers scoorden vlak voor rust de aansluitingstreffer. Na rust kon de thuisploeg opnieuw flink van zich afbijten, kon Volharding amper gevaar stichten en vergaten de oranjehemden de voorsprong uit te breiden. De tank liep langzaam leeg en in het slot van de wedstrijd konden de rood-witten alsnog de punten geflatteerd afsnoepen.

Een levensbelangrijke zege voor Wittenhorst JO15-1, dat op bezoek bij concurrent OJC Rosmalen met 1-2 won. De ploeg van trainer Stan Theeuwen keek al snel tegen een achterstand aan, maar wist de rug vlak voor rust te rechten door de gelijkmaker van Giovanni Awad. Na rust kwamen de oranjehemden goed uit de kleedkamer en dit resulteerde dan ook in de voorsprong door een goal van Emmanuel. De Horstenaren bivakkeren door deze knappe overwinning voorlopig als zesde in de 2e divisie. Aankomende zaterdag gaan de manschappen, net als de JO19-1, op bezoek bij profclub FC Eindhoven.

Voor de eerste keer dit seizoen wisten de dames en heren van Wittenhorst JO15-2 twee overwinningen op een rij te boeken. Na de ruime zege in Sevenum werd vandaag SVC 2000 met 4-1 aan de zegekar gebonden. Door deze overwinningen staan de oranjehemden knap tweede in de 2e klasse. Hierdoor volgt aankomende zaterdag zowaar de topper op bezoek bij RKMSV in Meijel, dat eveneens zeven punten bezit.

Een zeer knappe overwinning voor Wittenhorst JO13-1, dat de subtopper op eigen veld tegen Weltania/Bekkerveld spectaculair met 4-3 wist te winnen. De ploeg van Nick Verbong en Peter Christiaens won alweer voor de derde keer op een rij in de 3e divisie en scoorde eveneens voor de derde keer op een rij vier doelpunten in één wedstrijd. De oranjehemden bivakkeren voorlopig als zesde in deze sterk bezette competitie en hebben slechts twee punten minder dan nummer vier NWC. Volgende week volgt de thuiswedstrijd tegen nummer zeven Sportclub Irene, dat slechts twee punten minder heeft.

Wat verder opviel:

• Door een knappe uitoverwinning bij MVC '19 mogen de dames van WIttenhorst MO19-1 zich voorlopig koploper noemen in de 2e klasse. Gefeliciteerd!
  • Het G-elftal verloor op bezoek bij Blauw/Geel met 3-0. Trainster Lucie: "Met iets meer power hadden we zeker een gelijkspel er uitgesleept. De bal wilde er gewoon niet in aan onze zijde terwijl de tegenstander via 2 knullige goals op voorsprong kwam. Volgende week tegen Boxmeer zullen we toch uit een ander vat moeten tappen."
  • Wittenhorst JO12-2 wist ruim te winnen op bezoek bij Montagnards JO12-1: 2-5.
  • Een knappe 1-3 overwinning voor de JO11-3 op bezoek bij EWC '46 JO11-2.
  • En helemaal een spektakel bij onze JO11-4, dat met 5-9 (!) won op bezoek in Arcen.