Bongers: "Ik hoefde niet lang na te denken"

12 mei 2020

Het voetbalbloed kruipt waar het niet gaan kan. Na twee mooie jaren in het oranje-wit van geboortedorp Lottum, besluit Denny Bongers weer voor zijn kans te gaan bij Wittenhorst. De inmiddels in Hegelsom woonachtige Bongers heeft er zin in: "Ik pak deze kans met beide handen en voeten aan."

Twee seizoenen geleden besloot hij Wittenhorst te verlaten en terug te keren naar zijn roots. "Het waren twee mooie en zeer gezellige jaren: terug bij 'mijn boys' van Lottum. We waren een grote vriendengroep. Vooral het eerste seizoen hadden we echt een sterk team, waarmee ik ons makkelijk naar de 4e klasse zag promoveren. Echter door een samenloop van omstandigheden konden we niet het maximale eruit halen en zijn we geen kampioen geworden. In de nacompetitie verloren we vervolgens de strijd om promotie. Ook zijn we dat seizoen door Wittenhorst uit de beker geknikkerd (maar 3-0 verloren). Vorig jaar zijn twee sterke spelers gestopt, waar we ook dit jaar weer meededen om het kampioenschap, maar met een kleine selectie werd dit ook een lastig verhaal. Je merkt dan toch dat je voor een klein dorp voetbalt en er niet alles uit kunt halen wat je gehoopt had."

De getogen Lottumer, die als project engineer/manager werkt bij Inther Group, hield contact met enkele teamgenoten: "Ik ben Wittenhorst altijd op de voet blijven volgen op alle apps en social media die Wittenhorst gebruikt en vond het altijd leuk om de verslagen te lezen. Ik appte bijna elke week wel met mijn (kleine) maatje Joost (Van Rensch, red). Voordat het op voetbal.nl stond wisten we meestal al wat we beide gemaakt hadden. Wanneer we met Lottum een belangrijke wedstrijd verloren lachte Joost en zei hij: “Kom toch gewoën terug man, Lottum is toch niks haha”.

'Bongo', zoals zijn bijnaam luidt, bekroop steeds meer het gevoel dat hij terug wilde keren: "Eigenlijk ben ik altijd wel een beetje blijven twijfelen, maar het eerste seizoen in Lottum was echt mooi en scoorde ik aan de lopende band. Ik had een vrije rol voorin, wat natuurlijk heerlijk was. Dit jaar waren we (ik ook) heel wisselvallig en speelde ik op verschillende posities: de ene keer achterin, meestal middenveld en een enkele keer voorin (waar ik natuurlijk wil staan).
Maar doordat ik toch steeds meer ging beseffen dat ik meer uitdaging wil, sloeg de twijfel dan ook hard toe. Met de beruchte sinterklaasavond (waar ik zwarte piet was) heb ik even met trainer Kosterman gesproken en is langzaam het eerste balletje gaan rollen. Toen Wittenhorst me een tijdje geleden benaderende of ik terug wilde keren en ze vertrouwen in me uitspraken, hoefde ik niet lang na te denken. Ik pak deze kans met beide handen en voeten aan."

Met Bongers en Frank Peeters, die binnenkort wordt geïnterviewd, keert er ook ervaring terug op Sportpark Ter Horst. Beiden hopen daarnaast de nodige stabiliteit mee te brengen. Denny hoopt daarnaast met zijn loopvermogen een extra wapen te zijn voor de Horstenaren.

Sinds Bongers twee seizoen geleden vertrok, kreeg het eerste elftal een ander gezicht: "We hadden natuurlijk een topteam toen ik vertrok, waar iedereen met zijn eigen reden is vertrokken. Nu is er een frisse wind door de selectie gekomen. Ik zie dit alleen maar als positief. Ze hebben afgelopen jaar een prima seizoen gedraaid en ik denk dat we aankomend seizoen nog een stapje vooruit kunnen gaan zetten. Het voelt daardoor ook als een nieuwe start, waar ik heel veel zin in heb."

Tot slot is hij duidelijk over zijn doelstellingen: "Mijn persoonlijke doel is om natuurlijk zoveel mogelijk aan spelen toe te komen, weer op mijn topniveau te gaan voetballen en belangrijk te worden voor het team. Ik heb nu immers de leeftijd dat je op je top van je kunnen zou moeten zitten. Als teamdoel hoop ik zo hoog mogelijk te gaan eindigen en wie weet waar het schip strandt. In ieder geval hoger dan dit seizoen, dus dat betekent een plek bij de eerste zes."

RKsv Wittenhorst verwelkomt Denny Bongers van harte terug in het oranje-zwart. Binnenkort interviewen we Frank Peeters, die na eveneens twee jaar afwezigheid terugkeert op Sportpark Ter Horst.