Debuut en goal Nick Driessen bij nederlaag in Geldrop

8 december 2019

De ene week is de andere niet. Vorige week won Wittenhorst wat gelukkig, nu werd ongelukkig verloren. Enge reden is eigenlijk dat de oranjeploeg veelal voor Sinterklaas speelde. Wederom moest trainer Ton Kosterman een beroep doen op A-spelers. De blessureboeg blijft intact.

Geldrop begon veelbelovend aan de wedstrijd en kwam regelmatig voor het vijandelijke doel. Doelman Jaap Omvlee moest enkele malen handelend optreden. Wittenhorst kwam niet in  de wedstrijd voor. Het speelde veel te afwachtend, de beleving werd node gemist. Dit werd duidelijk geïllustreerd door het doelpunt van Geldrop. Verdediger Zanders zag zijn "redding" snoeihard in zijn eigen doel belanden: 0-1. Deze tegenvaller deed de ploeg geen goed.

Vlak voor de pauze werd Geldrop voor de tweede maal geholpen. Balverlies op het middenveld was de aanleiding voor het tweede doelpunt. Met enig fortuin verdween de bal in het doel. Ruststand 0-2.

Direct na de pauze kwam de bezoekers terug. Debutant Nick Driessen kon uit een corner vakkundig binnenknikken: 2-1. In deze fase leek Wittenhorst voor nog meer in staat te zijn. Echter in de 51e min. viel het derde doelpunt. Stijn Lanen kon te makkelijk inschieten.

De oranjehemden stonden voor de taak om een huzarenstuk uit te halen. Toen snel hierna Geldrop uit een counter op 4-1 kwam was de wedstrijd gespeeld. Het pleit toch voor de ploeg dat in dezelfde minuut Daan Verlijsdonk uit een snelle aanval de stand van 4-2 op het scorebord wist te zetten.

Het onfortuin bjj Wittenhorst bleef aanhouden. Dion van Horne zorgde met een eigen doelpunt voor de eindstand van 5-2. Uit een voorzet van Geldrop schoot hij ongelukkig de bal in eigen doel. Met zoveel pech win je nooit. Laten we maar hopen dat de vlag er komende zondag tegen lantaarndrager SSS'18 anders bij hangt.

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee, Tom Zanders, Dion van Horne, Bart Zanders, Jeffrey Rijkers, Daan Hendriks, Bono Wijnhoven (76. Willem Heijnen), Joep Beurskens (46. Jeffrey Cuppen), Marco Daniels,  Daan Verlijsdonk, Nick Driessen (82. Daan Driessen).

Wat verder opviel:

• Op bezoek bij koploper Rhode/Van Stiphout Bouw leed Wittenhorst 1 vandaag een ruime 6-0 nederlaag. Ondanks deze verliespartij staan de Horstenaren in de middenmoot en kan met een goede reeks de weg omhoog weer worden ingezet.
  • De dames van Wittenhorst VR1 beleefden een uiterst succesvolle zondag door in eigen huis met maar liefst 5-1 te winnen van SVSSS. De ploeg van trainer Aben staat op een knappe vierde plaats en heeft, met nog een wedstrijd tegoed, drie punten achterstand op koploper RKsv Nuenen 2.
  • Op eigen veld waren de mannen van Wittenhorst 3 niet opgewassen tegen Venray 3: 1-5. Met één punt blijven de Horstenaren onderaan in de 3e klasse.
  • Een uiterst succesvolle zondag voor Wittenhorst 7, dat door een ruime 6-2 overwinning op sv United 5 goede zaken heeft gedaan voor de ranglijst.
  • Wittenhorst 11 had op eigen veld geen kind aan Sportclub Irene 10: 6-0. Het lijkt erop dat de ploeg van John v.d. Sterren samen met Egchel en Venray uit gaat maken wie er kampioen gaat worden. De drie teams ontlopen elkaar nauwelijks op de ranglijst.