Even bijpraten met: Jeroen Hesen

15 april 2020

De coronacrisis raakt ons allemaal. Voor nagenoeg iedereen is het dagelijks leven drastisch veranderd. Thuiswerken is al weken de normaalste gang van zaken, we onderhouden sociale contacten vooral digitaal en de voetbalvelden in ons land zijn al weken leeg. In de rubriek ‘even bijpraten met’ vertellen Wittenhorst-leden wat er de laatste weken zoal veranderd is voor hen. Vandaag deel 2, waarin hoofdcoördinator en lid van de commissie organisatorische zaken Jeroen Hesen aan het woord is.

Waar voor veel mensen het aantal wekelijks bestede uren aan Wittenhorst in deze tijd fors minder is, draait de commissie organisatorische zaken in deze tijd juist op volle toeren. “Ik ben in maart gestart met het benaderen van de coördinatoren met de vraag of zij volgend seizoen door willen gaan. We hebben daarvoor overigens bij de Mini F, JO-8/9 en JO-15 vacatures. Vervolgens wordt het kader en daarna ook de spelers en speelsters benaderd.” Die laatste fase is nu aangebroken, al zal het indelen van de teams er dit jaar voor Jeroen en zijn commissie anders uitzien. “In de voorgaande seizoenen hielden we standaard bijeenkomsten met het kader in de bestuurskamer, maar dat zal dit jaar niet op die manier lukken. Die overlegmomenten zullen nu digitaal moeten. Je wilt de mensen het liefste uitnodigen en spreken, maar het zal nu meer neerkomen op het rondsturen van documenten en mensen daarna naar hun reactie vragen. Het is bijna niet te doen om het kader per leeftijdsgroep uit te nodigen voor een digitaal overleg.”

De technische commissie begon in eerder stadium al met het indelen van de selectieteams, waarna ook de rest wordt ingevuld. “Als het technisch kader de selectieteams hebben ingevuld, gaan wij met organisatorische zaken aan de slag met de recreatieve teams. De teamindelingen worden dan voorgelegd aan het kader. We proberen te luisteren naar de wensen van iedereen, het is voor ons belangrijk om zo vroeg mogelijk alles inzichtelijk te krijgen.” Oók tijdens en ondanks de coronacrisis.

De in Tegelen woonachtige Jeroen, die al vanaf zijn zevende levensjaar lid is van Wittenhorst, is niet alleen als vrijwilliger actief, maar staat ook wekelijks zelf op het veld met Wittenhorst 6. “Helaas is dat er nu even niet bij. Je mist toch de gezelligheid op de club en het bij elkaar zijn. Sport is wat dat betreft een verbindende factor in de samenleving. Mensen missen dat sociale toch wel. Het is te hopen dat dat op korte termijn weer enigszins terug kan komen, in wat voor vorm dan ook.” Op het werk mist hij dezelfde factoren: “Ik werk bij een advies- en ingenieursbureau en kan prima vanuit huis werken, maar je mist het koffie drinken met collega’s of gewoon even ergens binnenlopen. Ik heb er tot slot ook nog een stukje thuisonderwijs bij, mijn kinderen van 8 en 10 vragen ook soms om aandacht. Maar dat gaat gelukkig hartstikke goed hier.”

Volgende week: Koen Broos (speler Wittenhorst JO15-2)