G Team naar Special Olympics Nationale Spelen

5 januari 2016

Vandaag is het G Team van RKsv Wittenhorst ingeschreven voor de Special Olympics in Nijmegen e.o. In Nederland worden om het jaar de Nationale Spelen georganiseerd. De volgende Nationale Spelen worden in 2016 georganiseerd door Nijmegen, Wijchen en Groesbeek. De data zijn ook al bekend: 1, 2 en 3 juli 2016. Voor meer informatie, ga naar: http://www.specialolympics.nl/nationale-spelen-2016

De Nationale Spelen worden door een lokaal organisatiecomité georganiseerd onder auspiciën van stichting Special Olympics Nederland. Voor elke editie geldt een bid-procedure. Geïnteresseerde steden/organisaties kunnen bij Special Olympics Nederland deze procedure opvragen. Als een vereniging wil meedoen aan de loting voor internationale Special Olympics toernooien, dan is deelname aan Nationale Spelen een voorwaarde.

De Special Olympics Nationale Spelen worden om de 2 jaar roulerend door Nederland heen georganiseerd, voor minimaal 12 en maximaal 20 takken van sport.

We wensen team en begeleiding alvast sterkte en succes met de voorbereidingen.