In Memoriam Dré van den Bosch

10 januari 2016

Vol ongeloof en ontsteltenis vernamen wij afgelopen zaterdag dat Dré van den Bosch plotseling overleden is tijdens het beoefenen van een van zijn geliefde sportactiviteiten.

Dré werd in 1971 op 9-jarige leeftijd  lid van Wittenhorst en doorliep vele Wittenhorstteams van hoog tot laag.

Voornamelijk was Dré een lagere elftalspeler, waar hij vele jaren als robuuste en betrouwbare back fungeerde. Daarbij schuwde hij de strijd niet, met 100% inzet en vol sportieve overgave ging Dré de wedstrijden in. Niet alleen zijn fysieke kracht dwong respect af maar ook zijn  uitstekende karakter.   Zijn grote sportiviteit ten opzichte van tegenstanders en leiding waren een voorbeeld voor velen.

In de 80- en 90er jaren speelde Dré ook bij onze zaalvoetbalafdeling, waarbij hij meerdere jaren  deel uitmaakte van het eerste team wat in de jaren 80 een tijdlang op hoofdklassenniveau acteerde. Eerst als noeste verdediger en later ook als balvaste spits met een beresterk lichaam.

Binnen zijn vriendengroep  VC Laeg speelde hij een prominente rol tijdens de vele gezellige toernooien.

Binnen Wittenhorst maakte Dré zich tevens verdienstelijk als jeugdleider en was hij midden jaren 90 bestuurslid zaalvoetbal.

Karakteristiek voor Dré was niet alleen zijn grote fysieke kracht maar ook zijn geweldige creatieve humor die hij ten toon spreidde.

Dré was een onverwoestbare optimist, voortdurend goed gehumeurd en zag altijd het positieve in iets. Terecht werd hij dan ook in 1998 uitgeroepen tot prins van d’n Dreumel, een voor hem, Astrid en zijn adjudanten onvergetelijk jaar.

Jaarlijks was Dré van de partij tijdens de Nieuwjaarsduik en bedacht hij menig stunt om op een ludieke manier het nieuwe jaar in te luiden in het ijskoude water van de Kasteelse Bossen. Onlangs op Nieuwjaarsdag kon men zijn nieuwste  humoristische  actie nog bewonderen en stapte hij vol optimisme het jaar 2016 in.

Amper 9 dagen later is Dré plotseling van ons heengegaan en het wrange is dat juist het sterkste wapen, zijn ijzersterke lichaam, hem plotseling in de steek liet.

Een onbegrijpelijke leegte laat hij achter bij Astrid, zijn  kinderen Loeka en Cas, familie, maar ook binnen zijn vriendengroep en binnen Wittenhorst.

Wij zullen Dré met respect gedenken om zijn betrouwbaarheid, optimisme, sportiviteit en humor en als voorbeeld in onze gedachten houden. We bedanken hem voor al het goede wat hij voor Wittenhorst heeft mogen betekenen.

Astrid, Loeka, Cas en verdere familie wensen wij veel sterkte om dit  enorme gemis te kunnen verwerken en te kunnen dragen.

Bestuur en leden R.K.s.v. Wittenhorst