Jeugdselectie weet waar het aan toe is

11 juli 2020

Afgelopen vrijdag maakte de KNVB de competitie-indeling bekend voor de standaard teams van de senioren en jeugd. Aangezien de competitieopzet aardig is veranderd, is de indeling ook flink op de kop gegaan. De jeugdelftallen van profclubs zijn uit het jeugdamateurvoetbal gehaald, waardoor de indeling ook grotendeels opnieuw is bepaald.

Wittenhorst JO19-1 is ingedeeld in Divisie 3C. De oranjehemden, onder leiding van nieuwbakken trainer Remco Arts, ontmoet nieuwe tegenstanders als Bennekom (Gelderland), Juliana '31 (Malden), SML (Arnhem) en SC 't Zand (Tilburg). Daarnaast ontmoet het vlaggenschip van de jeugdopleiding ook bekende, maar pittige tegenstanders als sv Venray, Blauw/Geel, Unitas '59 en Gemert.

Wittenhorst JO17-1 gaat een stapje hoger spelen, aangezien de ploeg van trainer Ken Peeters gaat spelen in Divisie 7E. Ook dit betreft een volledige competitie met bekende tegenstanders als Best Vooruit, Scharn en Venlosche Boys. Deze competitie biedt echter ook de gelegenheid om kennis te maken met relatief onbekende tegenstanders als Dommelen en Bladella.

Onze JO17-2 zal opnieuw gaan spelen op Hoofdklasse niveau en het hierin opnemen tegen grotendeels dezelfde tegenstanders als afgelopen seizoen. Denk hierbij aan ploegen als Sparta '18, Blerick, FCV Venlo, Deurne en Volharding/Sambeek. In tegenstelling tot de andere selectieteams, zal de ploeg van trainer Stan Theeuwen een halve competitie spelen. De hoogstgenoteerde teams van de Hoofdklassen in de regio, zullen in het voorjaar strijden om promotie.

Wittenhorst JO15-1, in het nieuwe seizoen ingedeeld in Divisie 5B, neemt het op tegen een aantal nieuwe tegenstanders als Baronie, MOC '17 en Roosendaal. Daarnaast ontmoeten de oranjehemden mooie tegenstanders als OJC Rosmalen, UNA, sv Venray en Gemert. Het wordt een pittige kluif, maar een mooie uitdaging voor deze getalenteerde groep om hun mannetje te staan in deze uitdagende competitie.

Wittenhorst JO13-1 is ingedeeld in Divisie 2E en neemt het grotendeels op tegen de tegenstanders van het afgelopen seizoen. Denk hierbij aan Bekkerveld, Sportclub Irene, SBC en Someren. Een mooie competitie voor deze groep, waarvan enkele spelers voor het eerst op een groot veld zullen gaan spelen.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 1 zal in exact dezelfde 1e klasse aantreden als afgelopen seizoen. Dat wil dus zeggen dat dezelfde veertien ploegen uit gaan maken wie de periodetitels zal pakken en uiteindelijk kans maakt op promotie naar de Hoofdklasse.
  • Wittehorst 2, onder leiding van de 'nieuwe' trainer Richard Kleuskens, maakt promotie naar de Hoofdklasse. De Horstenaren kregen onlangs dit heugelijke nieuws, nadat enkele verenigingen besloten zich in te schrijven voor de nieuwe O23 competitie. De jonge, hongerige groep krijgt hierdoor de broodnodige uitdaging om hoge ogen te gooien en zich voor te bereiden op de stap naar het eerste elftal.
  • Wittenhorst VR1 zal opnieuw aantreden in de 2e klasse, waar het grotendeels in dezelfde competitie zal aantreden als afgelopen seizoen. De enige nieuwe ploegen zijn GSBW VR1 (Goirle) en Viola VR1 (Alphen). De ploeg van trainer Richard Aben deed het hele seizoen mee om de bovenste plekken en zal aankomend seizoen opnieuw proberen hoge ogen te gooien.