Knappe zege JO13-1 op NWC

9 februari 2020

In de topper tegen RKsv Nuenen JO19-1 heeft het Wittenhorst JO19-1 van trainer Richard Kleuskens verdienstelijk met 0-0 gelijkgespeeld. De wedstrijd tussen de nummer drie en de nummer vijf van de 3e divisie was een wedstrijd waarin beide ploegen uiteindelijk tevreden konden zijn met een brilstand. Beide ploegen creëerden enkele kansen, maar het gelijkspel geeft een terecht beeld weer van de wedstrijd. De Horstenaren bleven zo voor de derde keer op een rij ongeslagen en staan nog altijd verdienstelijk vijfde in deze moeilijke competitie. Met de topper tegen nummer twee Gemert in het vooruitzicht, kunnen de oranjehemden nog verdere stappen maken.

In een werkelijk krankzinnige wedstrijd is het Wittenhorst JO17-1 niet gelukt om de drie punten in huis te houden tegen de bezoekers van Hoensbroek/EHC. Na een 0-0 ruststand kregen de bezoekers een kwartier voor tijd rood na een kopstoot, waarna de Horstenaren verdient op voorsprong kwamen. Vlak daarna kwamen de Zuid-Limburgers zelfs met negen man te staan, waarna de ploeg van Ken Peeters vergat de wedstrijd in het slot te gooien. In letterlijk de laatste seconde van de wedstrijd veroorzaakte de Horster verdediging onfortuinlijk een penalty, waarna de bezoekers alsnog blij naar huis konden vertrekken. Volgende week reizen de manschappen af naar Geleen-Zuid, dat de Hoofdklasse ook goed begon.

In een hele lastige wedstrijd is het Wittenhorst JO16-1 niet gelukt om het de kampioen van het najaar, Avanti '31, moeilijk te maken. De degelijk voetballende Brabanders kwamen snel op voorsprong, waarna zelfs een rode kaart voor de bezoekers hen niet van de wijs bracht. De Horstenaren speelden niet op hun beste kunnen en ware niet bij machte om het de solide verdediging moeilijk te maken. De uitploeg liet dan ook zien een lastig te kloppen ploeg te zijn. Hopelijk is dit een goede les voor de oranjehemden, die volgende week afreizen naar Deurne. Voor de winterstop wist de ploeg van Willem-Jan van Rens aldaar verdienstelijk met 1-1 gelijk te spelen tegen de latere kampioen.

Het is Wittenhorst JO15-1 niet gelukt om op bezoek bij concurrent Nuenen afstand te nemen van de onderste regionen van de 2e divisie. De thuisploeg bleek met 4-0 te sterk voor de ploeg van trainer Stan Theeuwen. Door deze nederlaag komen concurrenten als NEC, UNA en vooral Gemert een stapje dichterbij. Het gat is nog groot genoeg om voorlopig niet in de problemen te komen, maar met het komende programma in het achterhoofd (Achilles, Rosmalen en Eindhoven), zal er zeker één resultaat nodig zijn om de afstand tot de gevarenzone intact te houden.

In een spannende thuiswedstrijd tegen Kessel JO15-1 heeft Wittenhorst JO15-2 een verdienstelijk gelijkspel uit het vuur gesleept: 1-1. De dames en heren vochten zichtbaar voor iedere meter en hebben zo na één wedstrijd al hun eerste punt binnen. Iets wat zeker gevierd zal worden. Volgende week gaan de oranjehemden op bezoek bij Blerick JO15-2, waar de Horstenaren voor de winterstop nog met 2-2 gelijk tegen speelden.

Op het eigen Sportpark Ter Horst heeft Wittenhorst JO13-1 een knappe 4-2 geboekt op hoogvlieger NWC uit Asten. de Horstenaren, onder leiding van Nick Verbong en Peter Christiaens, boekten de eerste zege sinds 16 november en hebben nu een ruime voorsprong op de onderste regionen. De afstand tot nummer drie Roda JC is per slot van rekening maar vijf punten, dus bij een mooie zegereeks kunnen de oranjehemden dit seizoen nog veel meer bereiken.

Wat verder opviel:

• Het G-team van Wittenhorst speelde verdienstelijk met 3-3 gelijk bij de grote concurent Venray. Na een 2-0 voorsprong voor de thuisploeg, kwamen de oranjehemden terug tot 2-2 na goals van Joey en René. Nadat de thuisploeg voor rust alsnog op voorsprong kwamen, zorgde Robert na de rust met een verwoestend schot alsnog voor de verdiende gelijkmaker. Goed gedaan!
  • Wittenhorst MO19-1 speelde knap met 1-1 gelijk bij SJVV en heeft zo direct haar eerste punt binnen.
  • Een monsterscore voor Wittenhorst JO13-2, dat op bezoek bij JVC Cuijk JO13-3 met 0-6 wist te winnen.
  • Wittenhorst JO12-1 liet op eigen veld niets heel van de bezoekers van Laar uit Weert: 7-0.