Maak kennis met Matty Cortenbach en Ken Alaerds

6 december 2020

Matty en Ken: jonge toppers in de commissie commerciële zaken

Matty Cortenbach (21, op de foto rechts) en Ken Alaerds (20) zitten sinds het najaar van 2018 in de commissie commerciële zaken. In een interview vertellen ze hoe ze bij de commissie terecht zijn gekomen, wat ze binnen de commissie doen én waarom dit leuk en waardevol is.

Ruim twee jaar betrokken

Matty en Ken zitten allebei in hun laatste jaar van de opleiding SPECO Sportmarketing aan de Fontys in Tilburg. Buiten hun opleiding zijn ze de nodige uurtjes met Wittenhorst bezig. Enerzijds op het veld: Matty speelt in ons zevende elftal en Ken in het tweede. En anderzijds met hun rol binnen de commissie commerciële zaken.

Matty: “In het najaar van 2017 had ik een interview met de voorzitter Ron van den Bekerom. Na dit interview werd de commissie opgericht. Ron vroeg mij of ik hier een rol in wilde pakken en inmiddels maak ik al ruim twee jaar deel uit van de commissie.”

Ken: “Ik deed mijn profielwerkstuk over het vrijwilligersbeleid van verenigingen in Horst en de Maas en specifiek over Wittenhorst. Van daaruit ben ik de commissie vrijwilligerszaken ingerold. Toen ik hoorde dat er een commissie commerciële zaken werd opgericht, besloot ik daarbij aan te sluiten. Dat paste beter bij mijn opleiding en ambitie.”

Vrijheid binnen de commissie

Matty: “We zijn als commissie met veel uiteenlopende zaken bezig. Denk hierbij aan het werven van sponsoren en het onderhouden van deze contacten. Hierbij komt veel kijken, Ken heeft eerder bijvoorbeeld veel gedaan in de organisatie van een sponsoravond. Ook zijn we bezig met het opzetten van een webshop en het opbouwen van een community, bijvoorbeeld via onze LinkedInpagina.”

Ken: “Binnen de commissie heeft iedereen zijn eigen rol, hierdoor kan iedereen zijn sterke punten benutten. Ik werk veel samen met Matty. We krijgen veel vrijheid en kunnen echt ons eigen ding doen. Dat is leuk en uitdagend. De ene periode ben ik er meer tijd mee bezig dan de andere periode. Dit heeft bijvoorbeeld ook te maken moet hoe druk ik ben met mijn opleiding.”

Waardevol en gewoon leuk

Matty: “Het werk in de commissie sluit aan bij mijn opleiding. Het is dus ook gewoon waardevol voor mijn carrière. Ik heb de ambitie om in een commerciële functie binnen de voetbalwereld terecht te komen. Buiten deze voordelen, is de waardering die we krijgen voor wat we doen top. We merken dat wat we doen écht wordt gewaardeerd binnen de club.”

Ken: “Wat we doen, is gewoon relevant voor de wereld waar wij ons in proberen te ontwikkelen. We hebben echt uitdagende projecten, waarbij we verantwoordelijkheid krijgen en pakken. Dat nemen we allemaal mee als we straks de arbeidsmarkt opgaan. Zelf wil ik nog eerst doorstuderen en een bredere kijk krijgen op het bedrijfsleven. Verder herken ik mij in wat Matty zegt: de waardering die we krijgen is fijn. En het is ook gewoon leuk om te doen. We moeten er toch met zijn allen voor zorgen dat Wittenhorst blijft bloeien. Iedereen kan daar zijn steentje aan bijdragen. Wittenhorst is een grote club, waar veel te doen is.”

Matty: “Laten we dan maar meteen van het moment gebruik maken om een oproep te doen. Er is binnen Wittenhorst zo veel te doen. Ook jij kunt daarbij helpen. Sluit aan bij een commissie of pak iets nieuws op. Weet dat er binnen een club als Wittenhorst hierbij natuurlijk volop de ruimte is om te groeien en niet alles meteen perfect hoeft te zijn. En… Ken en ik spreken dus uit ervaring als we zeggen dat een rol binnen een commissie ontzettend veel oplevert!”

Matty en Ken.png