Nieuwjaarsreceptie 2017

8 januari 2017

Op 7 januari 2017 vond de nieuwjaarsreceptie van RKsv Wittenhorst plaats.

Het jaar 2016 was voor Wittenhorst wederom een mooi verenigingsjaar, echter ook een jaar waar wij afscheid hebben moeten nemen van een zeer bijzonder Wittenhorstlid, namelijk Dre van den Bosch.

Sportieve successen

In 2016 heeft Wittenhorst diverse sportieve successen behaald.

• Bij de jeugd waren er wederom mooi successen bekroond met kampioenschappen.
  • Mooi te zien dat onze selectieteams van de jeugd (D1, C1) de stap maken naar divisie niveau noodzakelijk om onze sportieve ambities te realiseren. Helaas kwam de B1 net te kort in de finale van de nacompetitie.
  • Dames 1 werd kampioen en promoveerde naar de 3de klasse.
  • Het G team werd wederom op overtuigende wijze kampioen.
  • Het 2de elftal kon niet overtuigen in de nacompetitie en liep promotie mis.
  • Het 1ste elftal weet zich ook in het 4de seizoen te handhaven in de 1ste klasse.
  • Naast het belang van sportieve prestaties is het spelplezier evenzo belangrijk. Daarom zijn wij er dan ook trots op dat binnen onze vereniging ook het wandelvoetbal zijn intrede heeft gedaan en geven wij invulling om ook ouderen zo lang als mogelijk te laten sporten.

Internationaal bezoek

In 2016 brachten het Nederlands Elftal Dames, het Dames Elftal –O17, Shaktar Donetsk en Valencia een bezoek aan ons sportpark. Verder is het Project ‘Bewegen naar Werk’ in samenwerking met VIA VVV succesvol afgerond, is de samenwerking met jeugdsponsoren ACB en Limgroup verlengd en is Businessclub uitgegroeid naar 40 leden en is Mart Thijssen in 2016 benoemd tot erelid van RKsv Wittenhorst.

Samenwerken middels Afslag10

2016 is ook het jaar waar veel verenigingen in Horst aan de Maas de samenwerking hebben opgezocht. Een beweging die niet meer te stoppen is en belangrijk is voor de continuïteit van het verenigingsleven, basis voor de leefbaarheid van onze samenleving. Een belangrijke rol in dit proces is weggelegd voor Afslag10.

In 2017 zal Afslag10 verder vorm gaan krijgen met mogelijke definitieve vestiging van het zwembad en een nieuwe sporthal in het gebied. Tijdens de afgelopen nieuwsjaarsduik werd de nieuwe website van Afslag10 gelanceerd. Neem eens een kijkje op www.afslag10.nl om een indruk te krijgen van de plannen. Ook voor Wittenhorst is Afslag10 belangrijk. Via deze weg ontstaan er mogelijkheden om onze ambities verder in te vullen. Door samenwerking ontstaan er bijvoorbeeld mogelijkheden voor nieuwbouw tussen de tennisclub en Wittenhorst met een gezamenlijke kantine met daarin opgenomen een mooie tribune.

Plannen voor 2017

In 2017 zullen we vooral bestuurlijk en organisatorisch wat zaken gaan veranderen. Recent hebben we bekend gemaakt dat we na 5 succesvolle jaren afscheid nemen van hoofdtrainer Jan Lauers en dat Ales Jurcik zijn taken gaat overnemen. Ook voor het 2e elftal zal er volgend seizoen een nieuwe trainer voor de groep staan. Bestuurlijk hebben we afscheid genomen van Olaf Terpstra, Ralph Wijnands en Leon Litjens. Bob Obers is toegetreden tot het bestuur als bestuurslid Communicatie & PR. Vandaag mogen we bekend maken dat Rini van Pol  voorgedragen zal worden als bestuurslid Facilitaire zaken! We zijn nu nog op zoek naar een Penningmeester en Bestuurslid Projecten. Bij de ALV 2017 zal Ton Hagens de voorzittershamer overdragen aan een opvolger. Een selectiecommissie onder leiding van Antoine Driessen zal het traject naar een nieuwe voorzitter begeleiden.

Kortom, 2017 is een jaar met diverse mooie uitdagingen!

Wittenhorst wil een vereniging zijn voor iedereen met een gezonde ambitie en regionale uitstraling en met behoud van cultuur! Die tevens de verbinding zoekt met anderen, kortom een toekomstgerichte vereniging, een open club om trots op te zijn!