Nieuwjaarsreceptie RKsv Wittenhorst

3 januari 2016

Op 2 januari 2016 vond de traditionele Nieuwjaarsreceptie plaats.

Voorzitter Ton Hagens wenste alle bezoekers een welgemeend gelukkig, gezond en sportief  2016. Ton stond stil bij de gewaardeerde leden, Helmuth Boumann, Jan Coenders en Mia van der Sterren, die ons in 2015 zijn ontvallen, Wittenhorst mensen in hart en nieren. Vervolgens bedankte Ton alle vrijwilligers voor hun inzet voor onze mooie vereniging.

2015 was wederom een mooi verenigingsjaar. Sportief gezien was het een redelijk jaar. Bij de jeugd werden mooie successen bekroond met kampioenschappen en daarnaast waren er opvallend goede prestaties bij O12 en O16. Het G Team werd wederom overtuigend kampioen, Vrouwen 1 en Wittenhorst 7 zijn “Herbstmeister”.Het eerste elftal sloot de vorige competitie af met een mooie 3e plek en staat momenteel 9e met 16 punten. Gezien de vele blessures en schorsingen in de eerste seizoenshelft kan het in 2016 alleen maar beter gaan.  Naast het belang van de sportieve prestaties is het spelplezier evenzo belangrijk als de prestaties en Ton is trots dat Wittenhorst zich weer goed heeft gemanifesteerd.

De kantine onderging een facelift en heeft een moderne uitstraling. Het 2e trainingsveld (veld 1) is gerenoveerd en het Project “Bewegen naar werk” werd samen met Via VVV opgestart, waarmee Wittenhorst een belangrijke maatschappelijke bijdrage levert aan de gemeenschap. De samenwerkingsverbanden  met Hoofdsponsor Parkhotel Horst en Jeugdsponsors ACB en Pulse zijn verlengd. Tevens werd Wittenhorst uitgeroepen tot “Leukste sportvereniging van Hors aan de Maas en Limburg”.

“Voor ons ligt 2016 met veel uitdagingen en doelen”:

RKsv Wittenhorst viert in 2016 het 80-jarig bestaan. Dit moment zullen we zeker niet ongemerkt voorbij laten gaan en medio juni zal hiervoor een activiteit georganiseerd worden.

In 2015 werd Chris Winkelmolen al uitgeroepen tot Ere-vrijwilliger van RKsv Wittenhorst. Carnavalsvereniging D’n Dreumel gaat op 13 januari Chris Winkelmolen en Huub Cox onderscheiden met “d’n Alde Knoeper”. Een beloning voor mensen die zich verdienstelijk hebben gemaakt voor de carnavalscultuur en D’n Dreumel in het bijzonder.

Het verder optimaliseren van onze jeugdopleiding is cruciaal voor Rksv Wittenhorst, zowel prestatief maar zeker ook recreatief. Daarom zal er de komende jaren structureel geïnvesteerd gaan worden in het faciliteren en ondersteunen van onze jeugdopleiding. Dit is ook geheel in lijn met de afspraken met de Businessclub die het belang van een goede jeugdopleiding als speerpunt heeft benoemd. Technische Zaken is druk doende om het nieuwe beleidsplan 2016-2020 af te ronden dat richting zal geven aan deze ambities van Wittenhorst. De focus zal met name liggen op de jeugd om vooral structureel en in de breedte  verbeteringen te realiseren. Ook Organisatorische Zaken zal aansluiten op deze ontwikkelingen, TZ en OZ vormen immers de ziel van de vereniging.

In 2016 zal de Businessclub wisselen van voorzitter, mede oprichter Albert Vermeulen (DGA ACB Solutions) gaat het stokje overdragen aan Eric van Kempen (DGA van Kempen Communicatie).

We gaan in 2016 verder inzetten om te bouwen aan een toekomstgerichte vereniging, een open club die trendsetter is in de regio en verbindingen zoekt met anderen!  Een van die elementen is natuurlijk de ontwikkeling rondom de sportzone “De Kasteelsche Bossen”. Het gezelschap werd door bestuurslid Leon Litjens meegenomen in de ambitieuze plannen die gestalte moeten krijgen.

Lifestylepark_Kasteelsche_Bossen.JPG

Wittenhorst wil een vereniging zijn voor iedereen met een gezonde ambitie.  Een regionale uitstraling en behoud van cultuur zijn daarbij uitgangspunten!

Wittenhorst_in_Lifestylepark.JPG

Vervolgens werd de ere-vrijwilliger van het jaar 2016 benoemd. Deze eer viel ten deel aan John Peeters, de vrijwilliger, die op de achtergrond heel veel werk verzet, altijd handelt in het grotere belang en inmiddels al weer vele jaren actief als commissiehoofd Organisatorische Zaken bij Wittenhorst .

John_Peeters_Ere_Vrijwilliger_2015.JPG_2.JPG

Vervolgens werd het gezelschap door verschillende carnavalsartiesten meegenomen in het feestgedruis en beleefde iedereen een gezellige avond.