Overwinningen voor JO17-teams

9 december 2019

Een succesvolle afsluiting van de najaarscompetitie voor Wittenhorst JO17-1, dat op bezoek bij SBC in Son en Breugel met 2-4 wist te winnen. De ploeg van Ken Peeters en RItchie Gruntjens kende een eerste helft die beide kanten op kon, waarbij beide teams een grote kans miste om op voorsprong te komen. Na rust schoten de Horstenaren uit de startblokken door twee treffers van Mats van Biljouw. Vlak daarna kwam de thuisploeg terug in de wedstrijd, waarna Jordi Tijssen met een strafschop de marge weer op twee bracht. De spanning kwam terug in de wedstrijd nadat de aanvaller van de gastheren behendig voor de aansluitingstreffer zorgt. Het slotakkoord kwam op naam van Koen Jenniskens, die eenvoudig kon binnenschieten na een geblokt schot. De oranjehemden sluiten de Hoofdklasse als derde af en kunnen volgende week verder bekeren wanneer er wordt gewonnen van Sparta '18 JO17-1.

Een eveneens succesvolle afsluiting van de Hoofdklasse voor Wittenhorst JO16-1, dat op eigen veld geen kind had aan de bezoekers van FCV Venlo JO17-1: 5-0. Treffers van aanvaller Pim van Schendelen (2), Sjeffrie Swinkels, Rens Willemsen en Quin Welles zorgden voor een ruime overwinning. De Horstenaren bleven voor de zevende keer op een rij ongeslagen en eindigen door deze goede reeks als zesde in de competitie, op kleine achterstand van de bovenste plekken. De mannen mogen zich dan ook gaan opmaken voor een pittige, maar mooie kampioenspoule in 2020.

Ze boden flink weerstand aan de JO15-2 van profclub NEC Nijmegen, maar kwamen toch tekort. De mannen van Wittenhorst JO15-1 verloren met 5-3 in Nijmegen en zien de Gelderlanders tot op één punt naderen op de ranglijst. De ploeg van trainer Stan Theeuwen heeft dezelfde voorsprong op UNA en RKsv Nuenen, terwijl de gevarenzone op acht punten staat. Na de winterstop wachten er direct twee clashes met (mogelijke) concurrenten. Wanneer de Horstenaren uit de startblokken schieten, zal handhaving in de 2e divisie snel binnen handbereik zijn.

Op bezoek bij medekoploper Vitesse '08 hebben de dames en heren van Wittenhorst JO15-2 een duidelijke nederlaag geleden: 10-0. Na de winterstop zullen de oranjehemden een stapje lager gaan spelen en zullen de goede resultaten ook echt wel komen. Kop op en er komen betere tijden aan!

Op eigen veld bleek Wittenhorst JO13-1 niet opgewassen tegen profclub Roda JC JO12-1: 2-5. In de eerste helft liepen de Zuid-Limburgers met enkele vlot lopende aanvallen snel uit naar 0-2, waarna de Horstenaren niet in staat bleken om dit verschil terug te brengen. Dat de profclub dan ook een maatje te groot bleek, is helemaal geen schande. Ondanks deze derde nederlaag op een rij, bivakkeren de oranjehemden op een prima plek in de middenmoot en kan met een mooie reeks na de winterstop de weg omhoog weer worden ingezet.

Wat verder opviel:

• De MO19-1 van Wittenhorst behaalden afgelopen weekend hun eerste punt door op bezoek bij De Zwaluw/Achates met 1-1 gelijk te spelen. Gefeliciteerd!
  • Het G-team won op eigen veld simpel met 5-1 van MVC '19. Omdat Wittenhorst slechts zeven spelers had, deed één speler van de bezoekers mee met de thuisploeg en wat was hij blij dat hij won!
  • Wittenhorst JO15-3 won op eigen veld ruim met 6-2 van Sportclub Irene. Dat zullen we vast wel terugzien op hun eigen Instagram-account!
  • Wittenhorst JO11-4 won op eigen veld knap met 4-2 van de bezoekers van V.V. Kessel.