Prima uitgangspositie voor Wittenhorst B1 in nacompetitie!

15 mei 2016

Wittenhorst B1 heeft middels een uitstekende 1e helft zich een prima uitgangspositie verworven voor de return komende zaterdag in Horst.

Met de rust stond er al een 1-5 stand op het uitslagenbord. Al na 5 min. kwam de B1 op voorsprong door een prima opgezette aanval die vakkundig werd afgemaakt door Bas van der Sterren (0-1).

Nooit Gedacht B1 gooide er echter een portie opportunisme tegenaan en kwam in de 16e min. op gelijke hoogte na een onoplettendheid in de Horster achterhoede (1-1). Direct vanaf de aftrap kwamen de oranjemannen echter weer op voorsprong door een fraaie treffer van Jeffrey Cuppen (1-2). In de 26e min. was het Luc van Kuijck die na een listig steekballetje van Giel Beurskens de 1-3 maakte. Vanaf dat moment was Nooit Gedacht even helemaal de weg kwijt. Jeffrey Cuppen profiteerde hier optimaal van en schoot in de 29e en 32e min. de 1-4 en 1-5 binnen. Onder de rust werd door trainer Kevin Koolhof aangegeven dat men niet mocht verslappen gezien de riante voorsprong. In de 2e helft werd het aan beide kanten slordiger qua veldspel. Zowel Wittenhorst als Nooit Gedacht creëerden weinig uitgespeelde kansen. B1 ging teveel mee in het spel van Nooit Gedacht. Daar waar er veel mogelijkheden waren om te gaan voetballen en de wedstrijd slim uit te spelen. Een overduidelijke buitenspelgoal van Nooit Gedacht werd nog door de scheidsrechter over het hoofd gezien waardoor de uiteindelijke uitslag werd bepaald op 2-5.

Komende zaterdag speelt de B1 thuis de return tegen deze tegenstander uit Geffen. Met dezelfde teamgeest, agressie en scorend vermogen moet de halve finale haalbaar zijn. Zet hem op mannen!

Vanaf deze plek roepen we alle jeugdleden en overige supporters op om onze ‘mannen’ naar de volgende ronde te helpen.