Speler van het veld geplukt: Gijs Christiaens

30 april 2020

We plukken periodiek een speler van het veld en zetten hem/haar even in het zonnetje. Deze keer hebben we Gijs Christiaens van het veld geplukt.

Naam:  Gijs Christiaens
Leeftijd:  14 jaar
Team: JO15-1
Positie: middenveld
Opleiding/school: Dendron VMBO-T

Hoelang ben je lid van RKsv Wittenhorst?
9 jaar.

Wat is je mooiste ervaring als voetballer tot nu?
Dat ik mocht proeftrainen bij Borussia Mönchengladbach.

Wat is jouw beste eigenschap (in het veld)?
Het coachen en mijn afstandsschot.

Hoe ga jij om met het winnen/verliezen van een wedstrijd?
Goed, want als we winnen ben ik blij en als we verliezen ben ik teleurgesteld. Maar het ligt er ook aan hoe we winnen of verliezen. Als we bijvoorbeeld net winnen met 2-1 in een spannende wedstrijd ben ik blijer dan dat ik met 4-0 win. Of als we met 4-0 verliezen ben ik minder teleurgesteld dan wanneer we met 2-1 verliezen. Want dan is de tegenstander vaak toch veel beter.

Wat zijn je hobby's naast voetbal?
Basketballen, mountainbiken en Netflixen.

Wat zou je nog één keer in je leven gedaan willen hebben?
Kampioen worden, want ik ben best vaak tweede geworden en ik wil ook een keer eerste worden.

Regen of zon?
Zon, lekker warm. Met voetbal is soms een beetje regen ook erg fijn, dan glijdt de bal lekker.

'S morgens voetballen of ’s middags?
’s Middags, want dan ben ik fitter en wakkerder en is het meestal ook iets warmer.

Kunstgras of natuurlijk gras?
Kunstgras, daar ben ik meer aan gewend.

Thuiswedstrijd of uitwedstrijd?
Thuiswedstrijd, dan hoef je niet lang in de auto te zitten en er komen meer mensen kijken.