Voorbeschouwing Barendrecht - Wittenhorst

14 augustus 2019

Voor het tweede achtereenvolgende seizoen gaat Wittenhorst 1 deelnemen aan de voorronde TOTO-bekercompetitie van de KNVB. Vorig jaar trof Wittenhorst het sterke en bekende Spakenburg o.l.v. John de Wolf. Aldaar werd een eervolle 4-1 nederlaag geleden.

Dit keer reizen de Horstenaren af naar Barendrecht, alwaar zij de strijd gaan aanbinden met de plaatselijke 3e divisionist zaterdagvoetbal. Afgelopen seizoen moest deze vereniging een stapje terugdoen en degradeerde dus uit de 2e divisie.

Barendrecht begon half juli aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Het speelde reeds zes oefenpartijen. Met wisselend succes verliep deze oefensessie (w.o. ASWH 0-1, FC Groningen 1-3, Westlands Elftal 1-4 verlies, een 2-1 winst op het plaatselijke Smitshoek en twee gelijke spelen tegen vc Vlissingen (1-1) en Dongen (2-2).

Wittenhorst kwam tweemaal in actie: een 1-0 winst op het roemrijke Achilles’29 en een 3-1 nederlaag in en tegen vv TOP (vorig seizoen nog fraai 2e in de 1e klasse C). In deze wedstrijd speelde de ploeg van Ton Kosterman een behoorlijke partij met op het einde een geflatteerde nederlaag.

Met deze wetenschap gaat Wittenhorst met vol elan de strijd aan. We zijn ontzettend benieuwd hoe de ploeg van trainer Ton Kosterman het eraf gaat brengen.

Mannen: veel succes!

De wedstrijd begint zaterdag 17 aug. om 14.30 uur.

Het sportpark De Bongerd ligt aan de Dierensteinweg 6 in Barendrecht.

De spelersbus vertrekt om 11.00 uur t.o. het gemeentehuis.