Voorbeschouwing selectieteams

12 februari 2020

Na het gelijkspel op bezoek bij RKsv Nuenen, wacht er opnieuw een kraker voor de manschappen van Wittenhorst JO19-1. Zaterdag ontvangen de Horstenaren op het eigen Sportpark Ter Horst nummer twee Gemert, dat slechts vier punten en drie plekken boven de oranjehemden staat. De bezoekers zijn bezig aan een geweldige reeks: de laatste nederlaag dateert van 12 oktober, waar de ploeg van Richard Kleuskens de laatste drie wedstrijden niet verloor. De eerdere ontmoeting in november eindigde in een 3-1 overwinning voor de zwart-witten, die hun tweede plek met verve willen gaan verdedigen om ook Nuenen en Venray op afstand te houden.

Een reis naar Geleen, dat is wat er zaterdag op het programma staat voor het Wittenhorst JO17-1 van trainer Ken Peeters. De Horstenaren startten goed aan de Hoofdklasse met vier punten uit twee wedstrijden, waar de Zuid-Limburgers hun enige wedstrijd ruim wisten te winnen. Toeval of niet: beide ploegen speelden in het najaar in een andere competitie, waarbij beide teams 22 punten behaalden in elf wedstrijden. Beide ploegen eindigden ook als derde én kregen slechts elf doelpunten tegen. Het kan dan ook niet anders of de onderlinge verschillen zullen aankomende zaterdag klein zijn. Een Horster overwinning zal echter nodig zijn om de titelhoop levendig te houden.

Een zwaarder programma kon Wittenhorst JO16-1 haast niet krijgen: na vorige week de kampioen te hebben getroffen van de Hoofdklasse 1 (Avanti '31), treffen de Horstenaren aanstaande zaterdag de kampioen van hun vorige competitie: sv Deurne. Beide ploegen troffen elkaar dan ook al voor de winterstop: op Sportpark De Kranenmortel. De wedstrijd eindigde toen in 1-1, waar de ploeg van WIllem-Jan van Rens wel degelijk recht had op meer. De thuisploeg begon deze competitie solide met twee gelijke spelen, waardoor het ook dit keer weer een lastige, maar mooie uitdaging zal worden voor deze eerstejaars groep.

Na de zeperd in Nuenen (4-0), wacht er aankomende zaterdag een loodzware opgave voor Wittenhorst JO15-1, dat op eigen veld de haast ongenaakbare koploper Achilles '29 zal ontvangen. De ploeg van een oude bekende van Wittenhorst, Theo van Cleef, won elf van haar dertien wedstrijden en is in een felle titelstrijd geraakt met FC Eindhoven, dat op slechts één punt volgt. Hoewel de ploeg uit Groesbeek dus lastig te pakken is, hebben de oranjehemden voor de winterstop laten zien dat het niet onmogelijk is: met een solide tactiek wist de ploeg van Stan Theeuwen de koploper toen op 0-0 te houden. Iets waar de oranjehemden nu ook zeker voor zullen tekenen.

De dames en heren van Wittenhorst JO15-2 ontmoeten aankomende zaterdag een oude bekende: Blerick JO15-2. In de vorige competitie kwamen beide ploegen elkaar al tegen in Horst, waar de punten toen eerlijk werden verdeeld: 2-2. De ploegen zullen dit weekend waarschijnlijk ook weer dicht bij elkaar liggen, aangezien het verschil op de ranglijst voor de winterstop slechts één punt was. Hopelijk kunnen de oranjehemden de punten nu wél meenemen Horst en kan er gesproken worden van een succesvolle start.

Voor de talenten van Wittenhorst JO13-1 wacht er dit weekend een uitwedstrijd naar Someren, dat met zes punten uit dertien wedstrijden de voorlaatste plaats bezet. De Horstenaren wonnen afgelopen zaterdag na een mindere reeks knap van NWC en kunnen weer naar boven kijken. Ze zullen deze wedstrijd dan ook met vertrouwen tegemoet zien. Daar hebben ze ook alle reden toe: de vorige ontmoeting op Sportpark Ter Horst werd immers met 1-0 gewonnen. Succes!