Voorbeschouwing selectieteams

27 augustus 2019

Ja hoor, dat is-ie weer, terug van weggeweest: de inmiddels veel gelezen voorbeschouwing van de jeugdselectie van Wittenhorst. De eerste trainingen zijn inmiddels afgewerkt en a.s. zaterdag draaien de dames en heren alvast warm om zich voor te bereiden op de competitieduels.

Bij Wittenhorst JO19-1 zullen ze met enige verrassing (of misschien juist niet) hebben gekeken naar de ‘bekerloting’. Het begint zo onderhand traditie te worden dat de Horstenaren het opnemen tegen Sparta ’18, Volharding/Sambeek en Venray. Enfin, de KNVB wil de ploeg van Richard Kleuskens wellicht tegemoetkomen in de kilometerkosten, kijkende naar de rest van het seizoen. De oranjehemden trappen a.s. zaterdag pas om 16.00 uur af in Sevenum en zullen de JO17-2 wellicht op de heenweg tegenkomen. Weetje: de rood-witten uit Sevenum kwamen tot afgelopen seizoen uit in de 1e klasse. Omdat verenigingen zich ‘gewoon’ in mogen schrijven voor de Hoofdklasse, zal de thuisploeg hier gretig gebruik van hebben gemaakt.

Ken Peeters is de nieuwe hoofdtrainer van de JO17-1. Zijn officiële vuurdoop vindt a.s. zaterdag plaats in Susteren, waar Jan Lauers nog altijd deel uitmaakt van de staf van het 1e elftal. De Zuid-Limburgers komen eveneens als de Horstenaren uit in de Hoofdklasse, al spelen de groenhemden hoofdzakelijk ‘Noa t zuuje’. De volledig tweedejaars groep van Peeters speelt net als onze JO16-1 in de Hoofdklasse, al zullen ze natuurlijk beiden in een andere uitkomen. Na de wedstrijd tegen Susteren volgen confrontaties met Sportclub Irene en MVC ’19. Al met al mooie graadmeters om te kijken waar de oranjehemden staan en of er een mooi bekeravontuur in het vooruitzicht ligt.

Tsja, is het nu Wittenhorst JO17-2 of JO16-1? Voor de duidelijkheid: Het is Wittenhorst JO16-1. Echter is er hier in de regio geen competitie voor JO16 teams, waardoor er is besloten dit team onder de noemer van JO17-2 in te schrijven voor de Hoofdklasse. In de beker kruist de ploeg van Willem-Jan van Rens de degens met Sparta ’18, Volharding/Sambeek en Venray (Mulder, kumt dit bekend veur?). Aanstaande zaterdag reizen de Horstenaren allereerst af naar Sevenum, waar de eveneens competitiegenoot de oranjehemden om 14.00 uur zal ontvangen. Interessant wordt om te zien hoe deze ploeg zich dit seizoen gaat houden tegen fysiekere, oudere teams. Wellicht dat de eerste bevindingen hiervan dit weekend al met potlood op kunnen worden geschreven.

We wensen de scheidsrechter aankomende zaterdag veel geluk! “Wittenhorst bal”, “zwarte broek oranje trui…”. U raadt het al: de klassieker tussen Wittenhorst JO15-1 en JO15-2 staat op de rol. Knap staaltje werk van de planning. Het eerste team staat dit seizoen onder leiding van Stan Theeuwen en gaat de mooie uitdaging aan in de Tweede Divisie, waarin het o.a. met enkele profclubs te maken krijgt. De JO15-2 staat dit seizoen onder leiding van Peter Rijs en bestaat hoofdzakelijk uit eerstejaars C-spelers. Deze ploeg zal uitkomen in de Hoofdklasse. Wat de uitslag van deze wedstrijd ook mag worden, we hopen dat er in ieder geval een Wittenhorst-elftal doorgaat naar de volgende ronde!

En dan Wittenhorst JO13-1, dit seizoen onder leiding van het duo Nick Verbong en Peter Christiaens. Gelukkig is deze leeftijdsgroep behouden gebleven voor de Derde Divisie, waardoor deze bekerwedstrijden de ideale opwarmers zijn voor een lang en uitdagend seizoen. Dit begint zaterdag al om 08.45 uur op bezoek bij United/BVV JO13-1. De reis zal niet lang zijn, dus wellicht dat dit de vroege aanwezigheid zal verzachten. Hierna zullen SSS’18 en Volharding/Sambeek nog als tegenstanders volgen, waardoor er enkele interessante derby’s op het programma staan.