Voorbeschouwing Wittenhorst-Bekkerveld en selectie

10 maart 2016

Beste sportvrienden,

Allereerst een korte terugblik op het afgelopen weekend, waarin de wedstrijd tegen RKSV Minor uit Nuth op het programma stond. Tegen de verhouding in kwamen we door een geweldige goal van Daan Verlijsdonk op een 0-1 voorsprong. Gaandeweg werd RKSV Minor echter steeds sterker en liet het de verdiende gelijkmaker aantekenen. Direct hierop werd de wedstrijd gestaakt vanwege een blessure van de scheidsrechter, waardoor we op Paaszaterdag de reis naar het zuiden opnieuw zullen moeten maken.

Aanstaande zondag kunnen we onze borst nat maken als Bekkerveld naar sportpark Ter Horst komt. Kijken we terug naar de wedstrijd in Heerlen, kunnen we stellen dat de eerste helft gelijkopgaand was. Bekkerveld nam het initiatief en had ook een licht veldoverwicht, zonder echt gevaarlijk te worden. Het doelpunt vlak voor rust viel dan ook totaal uit de lucht. In de 2e helft werd veel meer initiatief genomen, waardoor Bekkerveld steeds verder werd teruggedrongen op eigen helft. Kansen vielen er ook wel degelijk te noteren, echter het vizier stond deze middag niet op scherp. Vlak voor tijd viel nog de 2-0 te noteren uit een overigens zeer knap uitgevoerde counter van Bekkerveld. De daaropvolgende 2-1 via Willem Heijnen bood nog hoop voor een gelijkspel, maar dit bleef helaas uit.

Bekkerveld bezet momenteel de 2e plaats in de 1ste klasse D, met 10 punten achterstand op koploper Chevremont. De Heerlenaren zullen ongetwijfeld de druk op Chevremont willen houden en zullen vol voor de overwinning spelen. Afgelopen zondag werd De Valk voor eigen publiek op een 0-4 (!) nederlaag getrakteerd. Grote man aan Bekkerveld-zijde deze middag was Vluggen met een hattrick, waardoor hij zijn seizoensaantal opschroefde naar 15 treffers.

Het zal ongetwijfeld een lastige wedstrijd worden, maar de 2e helft bij Bekkerveld leert ons dat er mogelijkheden liggen tegen deze ploeg. We zijn gewaarschuwd voor Bekkerveld en zullen vooral op onze hoede moeten zijn voor hun voorwaartsen. Voor ons is het zaak om punten te pakken om onderin weg te blijven. Er staan nog 9 wedstrijden op het programma, één voor één finales. Te beginnen a.s. zondag op ons eigen sportpark met dit prachtig affiche!

Supporters, op naar sportpark Ter Horst voor de wedstrijd Wittenhorst-Bekkerveld. We kunnen jullie support goed gebruiken!

Met sportieve groet,

Will Spreeuwenberg

Selectie:

Tom Aarts, Denny Bongers, Kevin van Asten, Daan Hendriks, Willem Heijnen, Jordi Janssen, Mark van Rens, Joost van Rensch, Bram Rubie, Jeffrey Spee, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, John Tissen, Daan Verlijsdonk, Sjors Witt, Bart Zanders, Rob Zanders, Tom Zanders.

Bijeenkomst: 13.15 uur.