Voorbeschouwing Wittenhorst-Chevremont

5 mei 2016

Komende zondag staat de belangrijke wedstrijd tegen Chevremont op het programma.

Belangrijk omdat we nalieten het benodigde punt tegen Venray te pakken afgelopen weekeinde.
Anders hadden we om "des keizers baard" kunnen spelen. Die uitdrukking komt waarschijnlijk uit het Duits, waarin um des Kaisers Bart streiten voorkomt. En dat is waarschijnlijk een verbastering van um den Geissenbart streiten (dus om de 'baard' van een geit). En dat zou weer een vertaling zijn van het Latijnse de lana caprinia rixari ('ruziemaken over geitenwol', een zinsnede uit de Epistulae van Horatius). In het desbetreffende hoofdstuk stelt Horatius quasi-serieus de vraag aan de orde of je geitenhaar 'wol' zou mogen noemen, net als een schapenvacht. Deze discussie ging later symbool staan voor een nutteloze discussie in het algemeen. Kortom net zoals mijn uitleg iets dat nergens om gaat.

Maar helaas moeten we de komende twee wedstrijden nog vol aan de bak. Dat zal een behoorlijke opgave worden te beginnen tegen de kampioen van 1D uit Kerkrade. In theorie hebben we alles nog in eigen hand doordat ons doelsaldo niet meer te achterhalen is door Venray. Een blik op de stand en de komende wedstrijden leert dat er nog allerlei scenario's mogelijk zijn:

08  Deurne SV          24-32    (-2)
09  Susteren             24-31    (-2)
10  Wittenhorst        24-30    (+10)
11  Venray SV             24-30       (-11)

Bram Rubie

PS Laat nu net Chevremont onze tegenstander zijn. Naam betekent immers berggeit zie strekking bovengenoemd artikel. (Red.)

Selectie:

Tom Aarts, Denny Bongers, Kevin van Asten, Daan Hendriks, Willem Heijnen, Jordi Janssen, Mark van Rens, Joost van Rensch, Bram Rubie, Jeffrey Spee, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, John Tissen, Daan Verlijsdonk, Sjors Witt, Bart Zanders, Rob Zanders, Tom Zanders.

Bijeenkomst: 13.15 uur.