Vrijwilliger aan het woord: Lizet Seuren

10 april 2020

RKsv Wittenhorst steunt op haar vele vrijwilligers. Van de trainers tot aan het kantinepersoneel: iedereen draagt zijn steentje bij. Deze rubriek geeft een inkijkje in de werkzaamheden van deze vrijwilliger, welke daarnaast ook zijn/haar mening geeft over de plek van de club in de samenleving en waar we als vereniging winst kunnen boeken. Vandaag Lizet Seuren, lid van de vrijwilligerscommissie en de organisatie van het Top U10 Tournament.

1.       Een kleine inleiding over jezelf

Lizet: “Ik ben samen met Rob en onze twee kinderen Femke (11 jaar) en Niels (9 jaar) woonachtig in Horst. Niels is sinds de mini-F lid van de vereniging en speelt inmiddels in de JO-10. Ik ben werkzaam in het ICT-bedrijf van Rob waar ik de administratie voor verzorg.”

2.       Sinds wanneer ben je lid/vrijwilliger en hoe ben je bij de club terechtgekomen?

Seuren: “Ik ben nog niet zo lang vrijwilliger bij Wittenhorst, sinds begin 2019 eigenlijk. Ik ben destijds benaderd met de vraag of ik interesse had om plaats te nemen in de Vrijwilligerscommissie. Inmiddels zit ik ook in de organisatie van het Top U10 Tournament dat in augustus zal plaatsvinden. Ik vind het leuk om betrokken te zijn bij de verenigingen waar mijn kinderen sporten. Zo verricht ik ook binnen SV Oxalis diverse vrijwilligerstaken.”

3.       Omschrijf eens jouw werkzaamheden/vrijwilligerstaken bij Wittenhorst. Hoe haal jij hier jouw plezier/energie/voldoening uit?

“De Vrijwilligerscommissie bestond al een paar maanden voordat ik erin gestapt ben. Ik vind het leuk om met ideeën aan de slag te gaan en deze verder uit te werken. Inmiddels heeft de commissie een beleidsplan opgesteld. Hierin staat onder andere beschreven hoe we nieuwe vrijwilligers kunnen binnenhalen, begeleiden, belonen, behouden en hoe we op een nette manier afscheid kunnen nemen van een vrijwilliger als die ermee stopt. Afgelopen december hebben we alle vrijwilligers verrast met een leuke attentie op de ‘Dag van de Vrijwilliger’. Onder andere door deze actie willen we laten blijken dat de vrijwilligers zeer belangrijk zijn voor Wittenhorst en om een stukje waardering naar hen uit te spreken. Zijn er vanuit de vrijwilligers aan- of opmerkingen, meld het bij de commissie en wij gaan ermee aan de slag!”, aldus Lizet.

“De commissie die het Top U10 Tournament organiseert is een heel diverse commissie. Binnen de commissie wordt het complete toernooi geregeld. Hierbij kun je o.a. denken aan het vastleggen van clubs, accommodaties, sponsoring en het regelen van vrijwilligers. Vind je het leuk om tijdens dit toernooi als vrijwilliger mee te helpen, meld je dan aan bij de commissie.”

4.       Wat betekent Wittenhorst voor jou?

“Ik zie Wittenhorst als een gezellige vereniging waar ik graag kom. Ik draag graag mijn steentje bij.”

5.       Hoe kijk jij aan tegen de recente ontwikkelingen binnen de club?

Lizet: “De laatste ontwikkelingen vind ik prima. Het is goed dat de Vrijwilligerscommissie vorm heeft gekregen. Wittenhorst kan niet zonder vrijwilligers. Ze vormen het hart en de motor van de vereniging. Verder vind ik het ook heel goed dat er eenheid in de (nieuwe) tenues komt.”

6.       De club is de laatste jaren dus volop in ontwikkeling, zo ook maatschappelijk. Hoe kijk je aan naar de huidige positie van Wittenhorst in de samenleving?

“Wittenhorst is een vereniging met veel leden uit diverse culturen. Hiermee zijn ze op de goede weg.”

7.       Waar hoop jij dat Wittenhorst naar toe groeit? Waar moeten we aan blijven werken?

“Het allerbelangrijkste vind ik dat iedereen met plezier naar het sportpark komt. Voetballer, vrijwilliger en toeschouwer. Verder vind ik het belangrijk dat vrijwilligers zich gewaardeerd voelen. Niet iedereen beseft zich dat vrijwilligers hun taak vrijwillig doen, daar ontbreekt het nog weleens aan”, sluit Lizet af.

Krijg jij na het lezen van dit stukje ook zin en energie om aan de slag te gaan als vrijwilliger binnen Wittenhorst? Kijk dan eens op onze pagina met vacatures, want er staat vast iets tussen wat past bij jou. Staat er voor jou niets interessants tussen of heb je jouw eigen ideeën om een openstaande vacature in te vullen? Laat het dan weten via een mailtje naar vrijwilligers@rksv-wittenhorst.nl. En dan nemen we z.s.m. contact met je op!