Vrijwilliger aan het woord: Sid Lemmen

19 september 2019

RKsv Wittenhorst steunt op haar vele vrijwilligers. Van de trainers tot aan het kantinepersoneel: iedereen draagt zijn steentje bij. Deze rubriek geeft een inkijkje in de werkzaamheden van deze vrijwilliger, welke daarnaast ook zijn/haar mening geeft over de plek van de club in de samenleving en waar we als vereniging winst kunnen boeken. Vandaag Sid Lemmen, jeugdtrainer, leider, lid van de activiteitencommissie én actief achter de bar in de kantine.

1.       Een kleine inleiding over jezelf

"Mijn naam is Sid Lemmen. Ik ben 20 jaar oud en ben op dit moment bezig me de opleiding Marketing en Communicatie".

2.       Sinds wanneer ben je lid/vrijwilliger en hoe ben je bij de club terechtgekomen?

"Ik ben al sinds de mini-f lid van RKsv Wittenhorst en sinds afgelopen jaar jeugdtrainer/vrijwilliger".

3.       Omschrijf eens jouw werkzaamheden/vrijwilligerstaken bij Wittenhorst. Hoe haal jij hier jouw plezier/energie/voldoening uit?

Sid: "Op dit moment heb ik verschillende taken binnen Wittenhorst. Ten eerste ben ik assistent-jeugdopleiding bij de Jo8. Hiervoor moet ik zorgen dat elke dinsdag en donderdag de trainingen op tijd klaar staan en goed worden uitgevoerd door de kinderen en jeugdtrainers. Ik moet er dus voor zorgen dat alles soepel verloopt. Verder zit ik ook bij de (jeugd)activiteiten commissie. Hierbij moet ik meedenken en helpen bij alle activiteiten voor de jeugd en senioren. Ook ben ik leider/trainer van het legendarische Wittenhorst 7. Als laatste werk ik op de zaterdag ook in de kantine.

Zelf haal ik veel voldoening uit het werkt dat ik verricht. Het is altijd fijn als je de kinderen vrolijk ziet rondrennen bij activiteiten of trainingen die jij met een groep hebt bedacht of uitvoert.

4.       Wat betekent Wittenhorst voor jou?

"Wittenhorst betekent best veel voor mij aangezien ik hier vijf dagen in de week rondloop. Het is een mooie club met veel leuke en goede leden/vrijwilligers".

5.       Hoe kijk jij aan tegen de recente ontwikkelingen binnen de club?

Lemmen: "De laatste ontwikkelingen binnen de club vind ik heel goed! Alle teams krijgen in de loop van het jaar dezelfde mooie tenues. Hierdoor ben je nog meer een geheel als club. Ook het vrijwilligersbeleid vind ik een heel goed plan. Een club als Wittenhorst kan niet zonder vrijwilligers en daarom zijn deze ook heel belangrijk".

6.       De club is de laatste jaren dus volop in ontwikkeling, zo ook maatschappelijk. Hoe kijk je aan naar de huidige positie van Wittenhorst in de samenleving?

"Ik denk dat Wittenhorst een goede positie heeft binnen de huidige samenleving. Er zijn veel internationale clubs die hier in de zomer hun trainingskamp opzetten. Ook de vele toernooien die door de club worden georganiseerd zullen hier flink aan bijdragen. Natuurlijk is er altijd ruimte voor verbeteringen binnen een club," aldus Sid.

7.       Waar hoop jij dat Wittenhorst naar toe groeit? Waar moeten we aan blijven werken?

"Zelf hoop ik, (net als iedereen bij de club denk ik) dat Wittenhorst altijd zal blijven groeien en uitgroeit tot een nog grotere club op een nog hoger niveau. Om dat te kunnen realiseren moeten we vooral aan de jeugdopleiding blijven werken. De jeugd heeft namelijk de toekomst".