Wittenhorst 1 met zege winterstop in

15 december 2019

Wittenhorst kon deze week de aankondiging doen dat trainer Ton Kosterman met het hoofdbestuur overeen was gekomen voor een contractverlenging van minimaal 1 jaar. Met dit gegeven werd de laatste wedstrijd van dit jaar begonnen. Voor de tegenstander SSS'18 de mogelijkheid om de laatste plaats over te dragen aan SV Venray, want de ontmoeting van de Venraynaren werd afgelast.

Wittenhorst kon na het echec van vorige week iets recht gaan zetten. Een wedstrijd spelen tegen een lantaarndrager is altijd moeilijk. Dit bleek ook uit te komen. Met veel spelers achter de bal was het moeilijk doorkomen. De Brabanders loerden op de counter en met hun kop- en traptechniek altijd gevaarlijk.

Wittenhorst had vanaf het begin het heft in handen, was de technisch betere ploeg. De weg naar het doel was niet zo moeilijk maar een opening vinden daarentegen moeilijk.

SSS'18 kwam vlak voor de pauze enkele malen gevaarlijk opzetten, doelman Omvlee stond op de juiste plaats. Doordat bij Wittenhorst de passing niet secuur genoeg was bleef de brilstand bij de rust gehandhaafd.

Na de pauze verliet SSS'18 enigszins hun defensieve tactiek. Wittenhorst kwam met snelle aanvallen veelvuldiger voor doelman Massop. Zo wist hij een schot van Joost van Rensch te keren.

De druk van de Horstenaren bleef aanhouden, het doelpunt kon niet uitblijven. In de 60e min. konden de supporters juichen. Door de snelheid van Joost van Rensch en Marco Daniels kon laatstgenoemde de verlossende 1-0 binnenschieten.

Het bleef hierna toch oppassen voor de Horster defensie. Toen in de 75e min. de bevrijdende 2-0 viel. Eerst schoot Joost van Rensch in een goede positie op doel, de doelman kon de bal niet voldoende pareren waarna de inkomende Marco Daniels zijn tweede doelpunt kon laten noteren: 2-0.

Met deze zege deed Wittenhorst goede zaken. Het jaar 2019 werd dus goed beƫindigd. De winterstop duurt tot 26 januari.

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee, Tom Zanders, Dion van Horne, Bart Zanders, Jeffrey Rijkers, Sven van Ooijen, Daan Hendriks, Joost van Rensch (76. Stijn Jenneskens), Daan Verlijsdonk, Willem Heijnen (71. Tom Spreeuwenberg), Marco Daniels.

Wat verder opviel:

• Op eigen veld had Wittenhorst 6 vandaag geen kind aan Meterik 3: 7-2. De Horstenaren gaan de winterstop in met een keurige plek in de top-drie.
  • De strijd in de middenmoot tussen Wittenhorst 7 en Venray 10 werd nipt gewonnen door de rood (of blauw) witten: 2-3. Ondanks deze nederlaag blijven de Horstenaren zich nog altijd keurig in de middenmoot bevinden.