Wittenhorst 4 zet titel glans bij met ruime zege

12 mei 2019

Wittenhorst 4 wist donderdag al dat ze kampioen waren na een nederlaag van concurrent Montagnards. Het was vandaag dus een kwestie van bevestigen. Daar is het wel van gekomen: op het Horster hoofdveld wist de kersverse kampioen met 3-0 te winnen van Vitesse '08 uit Gennep. Bij rust stonden de Horstenaren, die vandaag in het prachtige grijs speelden, al met 2-0 voor. Vlak voor tijd kwam de definitieve nekslag door de 3-0 te laten aantekenen. De ongeslagen kampioen zal later vandaag op de platte kar door het dorp gaan. Van harte gefeliciteerd!

Vandaag boekten de mannen van Wittenhorst 3 hun derde zege op een rij. Thuis werd knap met 2-1 gewonnen van VVV '03. De laatste plaats is hiermee eindelijk verlaten. Gefeliciteerd met dit resultaat.

Wittenhorst 6 liet vandaag weer eens zien dat ze vooruitgang boeken gedurende het seizoen. Er werd weliswaar verloren van sv Oostrum, zij het slechts met 2-3. Gezien de nederlaag in november (7-4), zullen de Horstenaren weinig reden tot klagen hebben. De stemming na afloop van de wedstrijd was dan ook zeker niet 'down', en gezien de versterkingen voor komend seizoen zullen de verwachtingen hooggespannen zijn.

De mannen van Wittenhorst 7 blijven favoriet in de strijd om de titel. Op bezoek bij nummer drie GFC '33 werd knap met 0-3 gewonnen. Het betekende alweer de vijfde zege op een rij voor de oranjehemden, die de druk hiermee weer bij vvVos leggen.

Je hebt vaak van die wedstrijden die eindigen in 0-1 of 2-1. Maar een uitslag van 4-8, jawel u leest het goed, komt zelden voor. Wittenhorst 8 kreeg dit vandaag voor elkaar door de altijd beladen derby in Venray te winnen. De Horstenaren namen verder afstand van de concurrent en zien een plek in de top-acht dichterbij komen.

Na een 1-1 gelijkspel tegen sv Lottum zullen de titelaspiraties van Wittenhorst 9 langzamerhand de ijskast ingaan. De achterstand op Meterik 3 is a.w.s. twee punten, waar de Meulewiekers ook nog twee wedstrijden tegoed hebben. De tweede plaats is daarentegen wél zeker, dus we mogen sowieso spreken van een fantastisch seizoen voor ons negende elftal.

'Tien, tien, tien', galmde vandaag over het sportpark in Lottum, waar 'os tient' vandaag met liefst 1-9 wist te winnen van Lottum 2. De dubbele cijfers werden weliswaar nét niet gehaald, maar door deze ruime overwinning is een eindklassering in de top-vier inmiddels wel zeker.