Wittenhorst boekt belangrijke zege

24 april 2016

De wedstrijd in Zeilberg tegen het plaatselijke ZSV moest eigenlijk gewonnen worden gezien de toestand op de ranglijst. Wittenhorst was er hiervan in het veld goed van bewust. Het nam het initiatief en kon na 10 min. al juichen. De goed spelende Joost van Rensch kreeg een prachtige steekbal van Willem Heijnen die Joost richting de doelman zette en dit betekende de 0-1. ZSV had weliswaar meer balbezit maar het venijn ontbrak ten ene male.

Wittenhorst had de zaken in de 34e min. nog beter in handen. Willem Heijnen ging een luchtduel aan met de doelman en de laatste man. Willem kon zich meester maken over de bal en zodoende de 2-0 op het scorebord brengen. Vlak voor de pauze had zelfs de derde treffer kunnen vallen, maar met deze ruststand kon Wittenhorst leven.

Direct na de pauze was het weer raak. Uit een voorzet van Tom Zanders kon Willem Heijnen de mooie 3-0 inschieten. De wedstrijd leek gespeeld. ZSV was niet bij machte om het Wittenhorst moeilijk te maken. Toch was het slotakkoord voor de thuisclub en kon middels een mooi schot van Davy Althuizen de eretreffer laten aantekenen.

Het laatste fluitsignaal klonk als muziek in de oren, gezien de andere uitslagen. Met de komende thuiswedstrijd tegen Venray zal het een zeer belangrijke wedstrijd worden.

Resultaten overige selectieteams

Koploper Vrouwen 1 klopte RKSVO VR1 met 0-3. Wat nog belangrijker is dat naastebelager Brevendia VR1 verlorenvan nr. 3 Amstenrade. De voorsprong met nog 3 wedstrijden te gaan bedraagt 6 punten, maar Brevendia heeft één wedstrijd minder gespeeld.

Het was de wedstrijd van de waarheid thuis tegen Sparta ‘18 A1. De verliezer zou bijna zeker de nacompetitie in moeten om degradatie af te wenden. Het was spannend.
Sparta speelde opportunistisch met veel inzet en vaak de lange bal. Na ongeveer een half uur leek dit voor hun succes te hebben. Een trap van onze keeper werd geblokt en de spits tikte de bal binnen.
De 0-1 leek op het bord te komen, ware het niet dat onze grensrechter een handsbal had gezien.
Na kort overleg met de scheids werd de goal alsnog afgekeurd, tot groot ongenoegen van Sparta.
Voor rust waren er over en weer weinig echte kansen maar het was wel spannend.
Na rust toch een veldoverwicht voor Wittenhorst, maar het duurde tot de 66e minuut voordat de 1-0 (Jimmie) gescoord werd. Sparta ging op jacht naar de gelijkmaker maar onze verdediging gaf geen krimp. Door het risico wat Sparta moest nemen kwam er meer ruimte achter hun verdediging.
In de 90e minuut viel dan alsnog de 2-0(Joreno). In de resterende 8 minuten extra tijd gebeurde echter niets noemenswaardigs meer waardoor Wittenhorst A1 3 punten kon toevoegen aan hun totaal en zich daarmee hopelijk veilig speelde voor lijfsbehoud. Mannen bedankt voor jullie instelling en begrip voor hoe we de wedstrijd met z’n allen hebben opgepakt!

Rest van de teams waren vandaag vrij.