Wittenhorst is de weg kwijt

16 oktober 2016

Wittenhorst heeft het niet meer. Ook de wedstrijd thuis tegen Susteren kon geen herstel volgen. Het werd zelfs een drama voor de oranjemannen. Vanaf het begin waren de Midden-Limburgers de bovenliggende ploeg. Het had veel meer beweging waardoor de thuisclub veelal achter de feiten aanliepen. Een keer had Wittenhorst een bevlieging. Een mooie aanval werd in 3 keer uiteindelijk door Joost van Rensch in het doel geplaatst, 1-0.

Het spel werd er niet beter op. Susteren kreeg veel vrijheid en handelde daar ook naar. Een prachtig afstandsschot van Kevin Hoffmans was voor John Tissen te machtig, 1-1.

Na de pauze kwam Wittenhorst wat beter in de wedstrijd. Groot manco was het vele balverlies en de slechte passes. Er was bovendien voorin te weinig dreiging. Wittenhorst kreeg in blessuretijd de deksel op de neus. Een onbezonnen overtreding leidde de smadelijke nederlaag in. De vrije trap genomen door Tom Timmermans werd door John Tissen nog gekeerd, maar Guido Beurskens kon de bal alsnog in het net krijgen, 1-2. Een domper voor de thuisclub maar niet onverdiend.

Resultaten selectieteams

Goed nieuws deze week van ons reserveteam. In een spectaculaire wedstrijd met een dito scoreverloop kon Wittenhorst 2 na een 0-2 en 1-3 tussenstand met geheven hoofd het speelveld verlaten. Een prima maar niet verwachte 4-3 zege was hun deel.

Doelpunten: Nick Zanders, Nilis Schatorjé, Davy Teeuwen, Djen Verkoelen.

Wittenhorst VR kreeg klop met 5-1 van Geusselt Sport VR1. Dames er komen best nog wedstrijden met mogelijkheden.

Jo19-1

Vandaag kwam Schijndel op bezoek. Gezien de stand en om de aansluiting met de top te houden gold maar 1 ding vandaag: WINNEN!! De boodschap was duidelijk en dat was te zien aan ‘t spel.
Van 2 kanten was het voorzichtig acteren en enigszins rommelig. Het motto leek de nul houden.
Wel moet gezegd dat Schijndel wat brutaler was en ook verbaal. Op elk fluitsignaal kwam van hun kant wel commentaar, en gaandeweg de wedstrijd ook van onze zijde. Oorzaak was de warrige leidsman.
Kansen waren spaarzaam eerste helft vandaar de 0-0 ruststand.
Tweede helft hetzelfde spelbeeld ware het niet dat de betere kansen wel voor ons waren. Jeffrey leek er door en de laatste man van Schijndel trok aan de noodrem. Hier verwacht je dan een vrije trap en een veldverwijzing. De scheids gaf slechts geel. In de 76e minuut dan een steekbal van Casper op Jeffrey. Die laat zich dit buitenkansje niet afnemen en maakt het uitstekend af, 1-0. Hierna ging Schijndel meer risico nemen waardoor er meer ruimte voor ons ontstond. In de 85e minuut leek de wedstrijd definitief op slot gegooid te worden. Jeffrey kreeg een goede mogelijkheid maar trof geen doel. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd met een 1-0 overwinning voor Wittenhorst.
Gezien de kansen een terechte winnaar.