Wittenhorst JO15-1 en JO17-3 kampioen!

26 mei 2019

Op een zonovergoten hoofdveld heeft Wittenhorst JO15-1 de titel gepakt in de Derde Divisie. De bezoekers van Weltania/Bekkerveld werden met 3-0 verslagen door treffers van Omar Katolo, Willem Versteegen en Sjeffrie Swinkels. De ploeg van trainer Ken Peeters stond bij rust met 1-0 voor en wist vervolgens de wedstrijd compleet naar zich toe te trekken. Deze leeftijdsgroep komt volgend jaar uit in de Tweede Divisie, wat natuurlijk een ontzettend knappe prestatie is. Felicitaties aan alle spelers en kaderleden Ken, Sander Rambags en Lei Schampers.

Het feestgedruis moest zich vervolgens verplaatsen buiten het veld, want de JO19-1 speelde om 15.00 uur op datzelfde hoofdveld de wedstrijd tegen periodekampioen Scharn. De Maastrichtenaren werden met maar liefst 6-2 verslagen, waardoor de Horstenaren al ruim anderhalf jaar ongeslagen zijn in thuiswedstrijden. Een perfecte afsluiting van een succesvol seizoen. Volgend seizoen mogen de oranjehemden hun kunsten gaan vertonen in de Derde Divisie.

De andere kant van de medaille is die van het moeten spelen van nacompetitie in de strijd om handhaving. De mannen van Wittenhorst JO17-1 gaven het zelf uit handen, nadat er na een 0-2 voorsprong alsnog met 3-2 werd verloren. Door deze jammerlijke nederlaag treden de oranjehemden zaterdag thuis aan tegen vv Dieren. Er moet drie keer gewonnen worden om het seizoen alsnog succesvol af te sluiten. Op naar handhaving in de Vierde Divisie!

Nee, het was geen tenniswedstrijd, al doet de uitslag vermoeden dat dit wel zo is. Wittenhorst JO17-2 verloor op bezoek bij Berghem Sport met maar liefst 6-4. Een knotsgekke wedstrijd dus. De thuisploeg gaat zich opmaken voor nacompetitie en is hiermee een mogelijke tegenstander van onze JO17-1. De ploeg van trainer Koolhof beƫindigde de Hoofdklasse met de negende plek.

Wittenhorst JO14-1 sloot het seizoen succesvol af door met 1-4 te winnen op bezoek bij Brabantia. De ploeg van Willem-Jan van Rens besloot de competitie hiermee als achtste. De ploeg kan zich op gaan maken voor een uitdagend seizoen in de Tweede Divisie.

De dames en heren van Wittenhorst JO13-1 hebben het alsnog voor elkaar gekregen om directe degradatie uit de Derde Divisie af te wenden. Door op bezoek bij hekkensluiter Laar met 0-2 te winnen, eindigden de Horstenaren op doelsaldo boven Oirschot Vooruit. Zaterdag wordt de nacompetitie aangevangen met een thuiswedstrijd tegen DVS '33 uit Ermelo. De wedstrijd start om 11.15 uur.

Uitgelicht:

• Het zal jullie niet ontgaan zijn, maar ook Wittenhorst JO17-3 werd dit weekend kampioen. Door een ruime 8-0 zege op bezoek bij Venlosche Boys, bleven de Horstenaren SVOC op doelsaldo voor. Met 29 punten uit elf wedstrijden en een doelsaldo van 56 voor en 14 tegen, mogen de oranjehemden terugkijken op een fantastische tweede seizoenshelft.
  • In een onderonsje tussen Wittenhorst JO15-3 en JO15-2 werden de punten keurig verdeeld: 1-1.
  • Wittenhorst JO13-2 won knap met 2-1 van Merselo en heeft alle kans om in de top-vijf te eindigen van de 3e klasse.