Wittenhorst JO15-1 verslaat Willem II

10 juni 2019

Dit Pinksterweekend namen de mannen van Wittenhorst JO15-1 deel aan het Porza TOP O14 toernooi in Blerick. Tijdens dit tweedaags toernooi namen de manschappen van trainer Ken Peeters het op tegen profclubs als Fortuna Düsseldorf, ADO Den Haag en VVV-Venlo.

Op zondag, de eerste dag, boden de Horstenaren flink weerstand aan de Venlonaren en sleepten dan ook een verdient punt uit het vuur: 0-0. Diezelfde dag werd er een knappe overwinning geboekt op Willem II: 1-0. De wedstrijden tegen Fortuna Düsseldorf (0-3) en ADO Den Haag (1-3), werden verloren. Al had er volgens Peeters zeker tegen de Duitsers meer ingezeten: "Bij rust hadden we eigenlijk met 2 en wellicht 3-0 voor moeten staan, maar we misten een 1 op 1 en een penalty. Na rust verzilverden onze tegenstander de kansen wel. Tegen ADO hebben we wel terecht verloren. We hadden de finalewedstrijden zeker kunnen halen."

Op Pinkstermaandag werd er gelijkgespeeld tegen gastheer Blerick, waarna de Tilburgers net als gisteren werden verslagen, zij het ditmaal met 2-0. De oranjehemden sloten het toernooi uiteindelijk als negende af met twee overwinningen, twee gelijke spelen en twee nederlagen.

Wat ook opviel:

• Wittenhorst JO9-2 wist maandag het Summa Pinkster toernooi bij Sparta '18 te winnen. De jonge voetballers wonnen alle vier hun wedstrijden en mochten hierdoor de felbegeerde beker in ontvangst nemen.
  • Wittenhorst JO14-1 wist op eerste Pinksterdag een toernooi in Helden te winnen, waar overigens louter plaatselijke verenigingen aan deelnamen. Drie feestopstellingen waren voldoende om de beker mee terug naar Horst te nemen. Ach, een gezellige afsluiter zullen we maar zeggen.