Wittenhorst JO19-1 op matchpoint

4 mei 2019

Wittenhorst JO19-1 staat op matchpoint. Op bezoek bij MMC Weert werd terecht met 0-4 gewonnen. De openingstreffer, vlak voor rust, kwam op naam van middenvelder Giel Beurskens. Vervolgens bleef deze penibele voorsprong lang tot stand, waarna de ploeg van Richard Kleuskens in het laatste kwartier uitliep naar een ruime overwinning door treffers van Sangay Tamang, Luuk Mooren en 'Mootje'. Aankomende zaterdag kan in een rechtstreeks duel met Dommelen het kampioenschap veilig worden gesteld. Het belooft een spannende aanloop en dito wedstrijd te worden. We kijken er alvast naar uit!

Op het eigen Horster hoofdveld is Wittenhorst JO17-1 een stapje dichter gekomen bij handhaving in de Vierde Divisie. Nummer elf Wodan werd op een 6-1 nederlaag getrakteerd. Na een kwartier opende Sem Derix na goed voorwerk van Job Verhofstadt de score. Na een half uur kwamen de Brabanders echter langszij. Na rust was het verzet van de bezoekers snel gebroken na treffers van Bono Wijnhoven (perfecte vrije trap) en Verhofstadt. De bezoekers geloofden er duidelijk niet meer in en de ploeg van Kevin van den Berg scoorde eigenlijk nog te weinig. Treffers van Nick Driessen, Tom Smits en Aliyo Katolo zorgden uiteindelijk voor de ruime overwinning. De Horstenaren klommen vandaag naar plek zeven en zijn inmiddels ook Venlosche Boys en Best Vooruit voorbij. Veilig zijn ze nog niet, maar het komt wel steeds dichterbij.

Afgelopen donderdag speelde Wittenhorst JO17-2 met 0-0 gelijk tegen middenmoter Sparta '25 uit Beek en Donk. Beide ploegen staan dicht bij elkaar op de ranglijst, dus dit gelijkspel valt dan wel te plaatsen. Volgende week wacht de uitwedstrijd naar Deurne, dat slechts één plek hoger staat en drie punten meer heeft. Gezien de vorige ontmoeting in Horst (1-1), zou ook dit weer zomaar een wedstrijd kunnen worden waarin de onderlinge verschillen klein zijn.

Wittenhorst JO15-1, koploper in de Derde Divisie, verloor vandaag op bezoek bij Best Vooruit nipt met 3-2. Vandaag miste trainer Ken Peeters enkele belangrijke krachten, waardoor spelers van de JO14-1 hun intrede deden in de ploeg. De Horstenaren kwamen zelfs knap op een 0-2 voorsprong, maar helaas wist men deze dus niet vast te houden. Er is nog niets in de hand: de voorsprong op Unitas is weliswaar geslonken naar één punt, maar een mogelijk kampioenschap is nog altijd in eigen hand. Volgende week thuis tegen Mierlo Hout kans op eerherstel!

Een zwaar gehavend Wittenhorst JO14-1 verloor vandaag op eigen veld van Gemert: 1-4. Maar liefst drie spelers werden afgestaan aan de JO15-1, waar er ook nog een speler afhaakte in de warming-up. In het veld werd dan ook duidelijk dat dit gemis te groot was om vandaag een goed resultaat te boeken. Volgende week volgt de uitwedstrijd naar Beek en Donk, waar Sparta '25 de ploeg van trainer Willem-Jan van Rens ontvangt.

De dames en heren van Wittenhorst JO13-1 hebben zichzelf een goede dienst bewezen door op eigen veld te winnen van Brandevoort: 5-3. De bezoeker stonden voorafgaand aan deze wedstrijd nog boven de oranjehemden op de ranglijst, dus het belang van de wedstrijd was al meteen duidelijk. Vooral in de eerste 35-40 minuten waren de Horstenaren eigenlijk oppermachtig. Er werden enkele goede kansen gecreëerd en de scoren liep dan ook snel op naar 5-0. In het slot maakte de thuisploeg het zichzelf nog erg moeilijk door de tegenstander terug te laten komen naar 5-3, maar de zege werd uiteindelijk niet meer uit handen gegeven. Handhaving in de Derde Divisie is hiermee een stapje dichterbij gekomen.

Op bezoek bij hoogvlieger JVC Cuijk heeft Wittenhorst JO12-1 een kleine 2-0 nederlaag geleden. De nederlaag was wel terecht, maar de ploeg van Peter Rijs bood flink weerstand aan de kampioenskandidaat. Aankomende woensdag volgt de uitwedstrijd bij Mierlo Hout, dat stijf onderaan staat. Dit is dus een mooie kans voor de Horstenaren om de tweede overwinning van deze competitie te boeken.

Wat verder opviel:

• De kraker tussen Wittenhorst JO19-3 en Wittenhorst JO19-4 is geëindigd in een spectaculair gelijkspel: 2-2.
  • Wittenhorst JO17-3 stond bij rust 0-2 achter tegen concurrent Melderslo JO17-1, maar er werd na een tactische omzetting van Dhr. Stiphout, Hanssen en Schatorie na rust alsnog met 3-2 gewonnen. Een eventueel kampioenschap blijft hierdoor mogelijk.
  • Wittenhorst JO11-4 boekte een fantastische 10-2 zege op SVEB en staat knap tweede in de 2e klasse. Ga zo door!