Wittenhorst JO19-1 overklast Venray

7 september 2019

Zoals vooraf al aangekondigd: El Clasico en The Old Firm zijn er niets bij: Wittenhorst - Venray. Deze editie heeft ons zeker niet teleurgesteld: de ploeg van Richard Kleuskens, Joost Wijnhoven, John van Mil en Kevin de Mulder won overtuigend met 4-1 van rivaal én competitiegenoot sv Venray. Bij rust leidden de Horstenaren met 2-0 na treffers van Niek van der Sterren (penalty) en Sangay Tamang. Na rust deden de bezoekers iets terug, waarna Tamang en Luuk Mooren aan alle onzekerheid een einde maakten. De bezoekers liepen vervolgens letterlijk in het rood. Omdat Volharding ook won, staat volgende week in Vierlingsbeek een belangrijke wedstrijd op het programma. Het doelsaldo is momenteel in het voordeel van de oranjehemden, dus wanneer er niet wordt verloren is plaatsing voor de volgende ronde een feit.

Wittenhorst JO17-1 heeft zichzelf een goede dienst bewezen door op eigen veld met 2-1 te winnen van Hoofdklasser Sportclub Irene. De eindstand werd overigens al in de eerste helft bereikt na doelpunten van Koen Jenniskens en gastspeler Sjeffrie Swinkels. Omdat Susteren won op op bezoek bij MVC '19, gaan de Horstenaren fier aan kop in de bekerpoule. Volgende week wacht de uitwedstrijd in Maasbree, de 'overwintering' is inmiddels al verzekerd.

De mannen van Wittenhorst JO17-2 hadden een lastige middag tegen de JO17-1 van Volharding: 0-6. Deze uitslag hebben de oranjehemden deels aan zichzelf te wijten. De bezoekers uit Vierlingsbeek waren duidelijk een maatje te groot, maar op het einde liep de score onnodig hoog op. Dit betekent de tweede nederlaag op een rij, waardoor plaatsing voor de volgende ronde inmiddels niet meer tot de mogelijkheden behoort. Omdat ook Venray nog puntloos is, gaan beide teams volgende week uitmaken wie er alsnog met een goed gevoel aan de competitie kan beginnen.

In een thuiswedstrijd tegen Venlosche Boys JO15-1 kwamen de dames en heren van onze JO15-2 net te kort: 0-4. In de eerste helft kreeg de ploeg van trainer Peter Rijs enkele goede kansen en had het eigenlijk moeten scoren. Na rust benutten de Venlonaren de kansen wel, waardoor ze met een ruime score terug naar huis keerden. Volgende week krijgen de Horstenaren de laatste kans om nog punten te pakken tegen Sparta '18, al zal dat geen gemakkelijke opgave worden.

De jongens van Wittenhorst JO13-1 hebben zichzelf een goede dienst bewezen door thuis met 2-1 te winnen van SSS '18. De ploeg van Nick Verbong en Peter Christiaens heeft op deze manier nog alle kansen om de volgende ronde te bereiken. Zaterdag gaan de jonge talenten op bezoek bij het nog puntloze Volharding, waarbij de plaatsing voor de volgende ronde een feit kan worden.