Wittenhorst kan niet stunten

6 december 2015

De uitbeurt van Wittenhorst tegen de trotse lijstaanvoerder Chevremont is uiteindelijk in een regelmatige 3-0 zege voor Chevremont geëindigd. Heel lang kon Wittenhorst gelijke tred houden ondanks een overwicht en fel begin van de thuisclub. Pas in de slotfase van de eerste helft was er een dubieuze beslissing van de scheidsrechter voor nodig om de 1-0 op het scorebord te brengen. Een buitenspelgeval wuifde de scheidsrechter na protest weg en keurde dit doelpunt goed.

Na de pauze probeerde Wittenhorst de schade te effenen, maar in de  56e min. counterde Chevremont met een snelle uitval naar een 2-0 voorsprong en de wedstrijd was zo goed als gelopen. Wittenhorst zette nog eens alle op alles. Het moet gezegd, het zat de ploeg niet mee. Een enorme scrimmage voor het vijandelijke doel leek de aansluitingstreffer op te leveren. Er werd tot 4x van dichtbij ingeschoten. Bart Spreeuwenberg kopte de bal volgens velen achter de lijn, maar dit werd niet gehonoreerd. Geen 2-1.

in de extra tijd kwam de eindstand van 3-0 op het scorebord wat eigenlijk niet meer van belang was. Tenslotte weerde Wittenhorst zich uitstekend maar de doelpunten moeten toch gemaakt worden.

Overige resultaten selectie-elftallen

Wittenhorst 2 laat zich deze week van hun goede kant zien. Eindelijk weer een 3-punter en wel thuis tegen SSS'18 2. Een belangrijke 2-1 overwinning. Probeer nu dit vast te houden.

Wittenhorst 3 leed een nipte 1-0 nederlaag tegen Sparta'18 2. De mannen uit Sevenum moeswten tot het uiterste gaan om deze zege binnen te halen.

De Vrouwen 1 konden in het verre Amstenrade geen noodzakelijke overwinning binnenhalen. Deze ploeg gaat ook de Horster vrouwen nu voorbij. Dames we komen terug, afgesproken!

A1 speelde thuis tegen DAW uit Schaijk. In de stand punt gelijk en ook in de wedstrijd ging het gelijk op. Voor rust waren de beste kansen echter voor Wittenhorst maat wilde de bal er niet in. De paal bracht zelfs een keer redding voor DAW. In de 2e helft, 55e minuut werd het 0-1 voor DAW. We leken enigszins aangeslagen en het geloof in een goed resultaat leek te verdwijnen. 10 minuten voor tijd werd het zelfs 0-2 en leek de wedstrijd gespeeld.Echter uit de aftrap viel de 1-2 door Jimmie en werd alles op alles gezet om toch nog een pint uit het vuur te slepen. Dit leek te lukken daar binnen de zestien een overtreding gemaakt werd op Joost en iedereen dacht aan een strafschop. De scheidsrechter dacht echter aan een schwalbe en gaf Joost daarop de gele kaart. Helaas een kleine nederlaag voor onze A1.