Wittenhorst mist overtuiging

1 mei 2016

De beladen wedstrijd tegen SV Venray ging voor de thuisclub volkomen de mist in. Alleen in de beginfase had Wittenhorst de score kunnen openen. Verantwoordelijk hiervoor was Joost van Rensch die in korte tijd 2x voor doelman Niels Nielen verscheen. Er kon helaas niet gescoord worden. SV Venray werd hierdoor wakker en kwam veel beter in de wedstrijd. Het dwong tevens veel meer af. Zo ontstond dan ook het openingsdoelpunt voor Venray. Uit een vrije trap werd de bal door Rick Egelmeers voorgezet en tot ieders verrassing vloog de bal hoog in de linkerbovenhoek, 0-1.

Venray kwam hierdoor op de gewenste tussenstand. Wittenhorst kon in het verdere verloop hier weinig tegenover zetten. De wil was er wel maar Venray was meer vastberadener en kon makkelijk de voorsprong behouden.

Na de pauze eenzelfde spelbeeld. Wederom kon Joost van Rensch voor het eerste gevaar zorgen. Ook nu weer geen rendement. Venray profiteerde snel hierna en middels de gevaarlijke Ammend Shala werd het 0-2. De wedstrijd leek gespeeld maar toen Wittenhorst via Daan Verlijsdonk de 1-2 binnenschoot kon het weer alle kanten uit. Helaas waren de Horstenaren niet in staat om de gelijkmaker af te dwingen. Venray won verdiend deze belangrijke wedstrijd en komt in punten nu gelijk met Wittenhorst. Met nog twee wedstrijden te gaan is de spanning om te snijden.

Overige uitslagen selectieteams

Wittenhorst 2 liet in de voorlaatste wedstrijd tegen Mierlo Hout 2 flinke steken vallen. De strijd om het kampioenschap was hun niet aan te zien. Er zat geen sprietje strijd in om het tij te keren. Met een geluksdoelpunt werd alsnog een 2-2 gelijkspel afgedwongen. Nu is het aan Erp 2 die de vlag kan gaan hijsen. We wachten het maar af. Er kan in deze klasse schijnbaar veel gebeuren.

Wittenhorst 3 leed een 2-1 nederlaag tegen de mannen van FCV-Venlo.

Wittenhorst VR1 wonnen hun uitwedstrijd tegen SHH met 0-3. Een normale uitslag overigens. De koppositie blijft dus riant, alleen Brevendia VR1 ligt nog op de loer.