Wittenhorst slaat hard toe

8 november 2015

Wittenhorst stond weer voor een belangrijke pot. Zou er een kloof bewekstelligd kunnen worden? Trainer Jan Lauers kreeg vooraf een jammerlijke afmelding van Bart Spreeuwenberg. Hij kon wegens ziekte niet van de partij zijn.

De eerste de beste mogelijkheid kwam via Sc Susteren. Nick Meeuwissen mocht geheel vrijstaand binnenkoppen. Doelman Sjors Witt stond zijn mannetje. Hierna nam Wittenhorst de wedstrijd geheel over. In de 8e min. schoot Rob Zanders op doel. De bal werd nog even getoucheerd, maar het belangrijkste was dat de bal in het lege doel verdween, 1-0. Een mooie actie via Bram Rubie was de aanleiding voor een volgend doelpunt. Jordi Janssen rondde schitterend af, 2-0. Er was maar een ploeg die aanspraak maakte op een volgend doelpunt, dat was de thuisclub. Vlak voor de pauze lag nummer drie in de touwen, doordat Kevin van Asten een penalty mocht verzilveren omdat Rob Zanders werd gevloerd, 3-0. Een fijne stand om te gaan rusten.

Na de pauze wederom een dominerend Wittenhorst. De eerste de beste aanval betekende de 4-0. Bram Rubie verzilverde met het hoofd een keurige aanval, 4-0. De wedstrijd was derhalve gespeeld en dat was ook te zien. Susteren probeerde er nog iets van te maken. Helaas lukte aan doe kant niks. Wittenhorst had het laatste woord. Willem Heijnen zette mooi door en liet nummer 5 op het scorebord zetten.

Een onverwachte grote zege voor Wittenhorst dat hiermee goede zaken deed.

Resultaten overige selectieteams

Wittenhorst 2 stelde deze zondag wederom erg teleur. Tegen laagvlieger TOP Oss werd smadelijk met 3-1 verloren. Het wordt weer eens tijd dat er punten worden behaald.

Het 3e team won fraai met 3-1 tegen Panningen 3. Een goede zet om van de laatste plekken af te komen.

Vrouwen 1 kon tegen IVS de gedeelde leiderspositie handhaven. De winst van 3-1 was een belangrijke, want ook de runners-up wonnen.

Wittenhorst A1:
Als we in de rangschikking nog een rol van betekenis wilden blijven spelen dan moest er vandaag gewonnen worden van Schijndel A1. De wedstrijd begon gelijkopgaand met de eerste grote kans voor Schijndel. Door een uitstekende redding van onze keeper bleef het echter 0-0. Na enkele speldenprikjes van onze zijde was het in de 26e minuut dan toch 1-0. Kort hierna na een uitstekende aanval over meerdere schijven kwam de 2-0. Dit was tevens ruststand.
In de 2e helft was het eerder wachten op de 2-1 dan dat de definitieve beslissing zou gaan vallen.
Enkele goede mogelijkheden waren echter aan Schijndel niet besteed. In de 65e minuut dan een vrije schop van Joreno op het hoofd van Jimmie, die kopte binnen voor de 3-0. Wedstrijd gespeeld.
A1 liep door Ward nog uit naar 4-0 en 5-0, waarvan de 5e strak in ‘t kruis. Uitstekende overwinning.