Wittenhorst voelt zich benadeeld

29 november 2015

Wittenhorst zit in een vervelende periode. Ook deze week wederom een zwaar gehandicapte ploeg dat de belangrijke wedstrijd tegen Deurne moest afwerken. Nu kon Rob Zanders wegens een blessure niet van de partij zijn. Het totaal kwam dus op 4 basisspelers.

Vanaf het eerste fluitsignaal zette Deurne de thuisclub zwaar onder druk, zonder echt gevaarlijk te worden. Hierna kwam Wittenhorst wat beter in de wedstrijd en middels twee schoten moest doelman Joost Bukkems zich strekken en de bal tot corner promoveren.

In de 40e min. kwam voor Wittenhorst en de wedstrijd een belangrijke beslissing. Scheidsrechter Bechay had in eerste instantie een overtreding die een speler van Deurne op Kevin van Asten maakte niet gezien. Bij zijn val zag hij wel dat Kevin in de fout ging. Een vrije trap en een gele kaart was toen zijn beslissing. Na protest gaf hij meteen weer geel en dus kon Kevin vertrekken. Waar een vrije trap voor Wittenhorst normaal was scoorde Deurne uit deze nieuwe situatie.

Tegen deze numerieke minderheid was het na rust moeilijk opboksen. Zonder dat Deurne goed speelde kon het in de slotfase pas afstand nemen. Een regelrechte 4-0 was het gevolg.

Resultaten overige selectieteams

Wegens afgelastingen en vrije dag kwamen de overige selectieteams niet in actie.

Wittenhorst A1:

Dit weekend kregen we het hoog geklasseerde NWC-Asten A1 op bezoek. De eerste dikke kans was voor de gasten maar een uitstekende reflex van onze keeper behoedde ons voor een vroege achterstand. We kwamen hierna redelijk goed in de wedstrijd en in de 26e minuut kwam er een steekbal op Jimmie waarbij zijn poging geblokt werd door de keeper van NWC. De bal viel hierna voor de voeten van Joreno die van grote afstand over de keeper heen de bal in het doel schoot.
NWC was veel aan de bal maar verder niet gevaarlijk. In de 38e minuut een steekbal van Ruud waardoor Jeffrey vrij voor de doelman niet faalde en de 2-0 binnenschoof.
Na de rust zette NWC wel aan maar werd wederom niet echt gevaarlijk en werd het dat wel dan was keeper Stef een sta in de weg voor NWC. Al met al een zakelijke overwinning van Wittenhorst A1.