Zwaar bevochten zege Wittenhorst

5 februari 2017

De derde wedstrijd na de winterstop leverde voor Wittenhorst wederom een zege op. Tegen ZSV moesten de spelers tot het uiterste gaan om dit te bewerkstelligen. Het begon voor de thuisclub hoopgevend. Een mooie aanval werd door Michiel Hanssen doeltreffend afgerond, 1-0. Vanaf dit moment kwam ZSV veel beter in de wedstrijd. Met veel meer strijd en beleving werd Wittenhorst afgetroefd. De 1-1 die eraan zat te komen viel in de 19e min. Stuntelend kregen de bezoekers alle vrijheid en de verdiende gelijkmaker was een feit.

De ruststand moest Wittenhorst ervan doordrongen worden dat het veel en veel beter moest. Inderdaad het pakte duidelijk anders uit. Wat met meer strijd een andere verhouding tot stand gebracht kan worden. Na enkele kansen gemist te hebben was het Chris Jakobs die de bal uit een goed opgezette aanval in alle vrijheid aangespeeld kreeg. Hij schoof de bal tot grote vreugde in het lege doel, 2-1.

In de slotfase kreeg de thuisclub vele mogelijkheden om de wedstrijd te beslissen. Het moest zo op hun hoede zijn om deze nipte voorsprong met z'n allen te verdedigen. Na een lange blessuretijd kwam dan het verlossende fluitsignaal.

(Lees meer zie verslag onder wedstrijden - uitslagen)