Amin Elalji kleineert Wittenhorst

11 oktober 2015

Wittenhorst liet het volledig afweten na het eerste fluitsignaal. Het had totaal geen grip op de snelle Amin Elalji, die Wittenhorst op zijn eentje op een zijspoor zette.

Vanaf het beginsignaal was het duidelijk dat Minor over een beweeglijke en snelle voorhoede beschikt. Normaliter een degelijke achterhoede bij de Horstenaren. maar vanmiddag was het bar en boos.

20151011_WH-1_vs_Minor-30.JPG

Na enkele gevaarlijke aanvallen was het dan in de 5e min. raak. Elalji kon heel makkelijk weglopen en de 0-1 laten aantekenen. Een moeilijke middag zou het worden. Door het te slap ingrijpen kwam de ploeg niet meer aan voetballen komen. Heel even kwam de thuisclub toch beter in de wedstrijd. Het leek zelfs dat de gelijkmaker zou kunnen vallen. Echter toen pal voor de pauze Elalji weer kon ontsnappen en de 0-2 binnenschoot was het leed niet te overzien.

Na de pauze van hetzelfde laken en pak, of nog slechter. Er zat geen bezieling en beleving in de ploeg. Ballen op korte afstand kwamen zelfs niet aan. Met enkele wissels probeerde Jan Lauers de zaken enigszins een andere wendig te geven, maar de ploeg was niet vooruit te branden.

De 0-3 eindstand was daarom niet vreemd. Een kansloze en pijnlijke nederlaag die spoedig omgezet moet worden in daden. De spelers kunnen het beste op retraite gaan om in alle rust de oorzaak te vinden. De hele ploeg speelde ver beneden zijn kunnen. Een moeilijke opgave voor de trainer om de hoofden leeg te maken. Het voetballen kan toch niet verleerd zijn.

Resultaten overige selectieteams

Wittenhorst 2 kon geen potten breken tegen koploper Erp 2. Het werd een kansloze 2-5 nederlaag. De plaats op de ranglijst is in de middenmoot. Kan er zondag gestunt worden tegen OSS'20 (nr. 2)? Succes!

Wittenhorst 3 had de zware taak om tegen de reserves van Blerick voor een verrassing te zorgen. Het werd toch een aanvaardbare 2-0 nederlaag.

De Vrouwen 1 hadden een makkelijke wedstrijd. In Someren werd het een 1-7 zege op de Vrouwen 2. Dit betekent dat de tweede plek op de ranglijst werd ingenomen met slechts één punt minder dan koploper Brevendia VR1. En daar azen we nu op.

Wittenhorst A1 speelde vandaag uit bij Nooit Gedacht in Geffen misschien wel hun beste wedstrijd van dit seizoen. Voor rust verzorgd voetbal van Wittenhorstzijde en kansen over en weer maar het bleef 0-0. Na rust, na een in onze ogen arbitrale dwaling, viel tegen de verhouding in de 1-0 voor de thuisploeg. Hierna was het A1 die op jacht ging na de gelijkmaker. In een 1 op 1 met de keeper van Nooit Gedacht wisten we niet te scoren. Enkele minuten later werd uit een moeilijke hoek op doel geschoten maar helaas werd Geffen gered door de paal.

Het bleef bij een 1-0 nederlaag, maar het voetbal biedt perspectief voor de rest van de competitie.