Barendrecht maat te groot voor Wittenhorst

17 augustus 2019

Wittenhorst toog met enige optimisme voor het treffen met derde-divisionist Barendrecht richting Zuid-Holland. De lucht begon almaar meer donker te worden hoe dichter de bus Barendrecht naderde.. Was dit voor de oranjemannen een teken aan de wand?

Vanaf het eerste fluitsignaal was er maar een ploeg die het spel dicteerde, nl. de thuisclub. Wittenhorst kon vooralsnog geen antwoord bieden. In de 8e min. profiteerde Peter de Lange van het slecht wegwerken van de bal en kon heel makkelijk de score openen: 1-0.

Het opwindendste feit ontstond toen er een flinke hoosbui het voetbal voor de spelers onmogelijk maakte.

Het eerste wapenfeit voor Wittenhorst kwam in de dertigste minuut. Joost van Rensch vuurde op doel dat helaas geen succes bood. Aan de andere kant moest doelman Jaap Omvlee een inzet pareren.

Op slag van rust rondde plaaggeest Peter de Lange een aanval af. Deze ontstond weer uit een onvoldoende ingrijpen: 2-0.

Het verschil van twee klassen was duidelijk zichtbaar, o.a. door de snelheid en fysieke kracht.

Na de pauze bleek Wittenhorst wat beter uit de kleedkamer te komen. Het beet meer van zich af. Jammer dat in de 52e min. Barendrecht uit een mooi doelpunt de 3-0 op het scorebord zette.

Met enkele wissels probeerde Ton Kosterman wat meer variatie te brengen. Het lukte hier en daar wel, maar doordat de bal weer snel ingeleverd werd kon de voorhoede niet veel uithalen.

In het slot van de wedstrijd bepaalde Barendrecht de eindstand op 6-0.

Een ietwat teleurstellend resultaat, maar na een korte voorbereiding in tegenstelling tot Barendrecht was dit toch wel de grootste reden dat Wittenhorst tekort kwam.

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee, Tom Zanders, Dion van Horne, Jeffrey Rijkers (68. Joris Peelen), Bart Zanders, Daan Verlijsdonk, Daan Hendriks, Joep Beurskens (78. Luc van Kuijck), Marco Daniels, Willem Heijnen (46. Tom Spreeuwenberg), Joost van Rensch.