Kosterman: 'We hebben ons optimaal voorbereid'

16 augustus 2019

Vlak voor de confrontatie met Barendrecht had Ton Kosterman nog wat tijd voor ons gemaakt om een aantal vragen te beantwoorden.

1. Hoe is de voorbereiding op het nieuwe seizoen tot dusver verlopen?

Goed. We zijn nu 3 weken bezig omdat morgen de eerste officiële wedstrijd voor de KNVB Beker tegen Barendrecht op het programma staat.

Opvallend was dat er weinig spelers op vakantie waren waardoor we goed konden trainen.

We hebben twee oefenwedstrijden gespeeld waarin we gelijkwaardig waren aan onze tegenstanders.

Tegen Achilles’29 werd met 1 – 0 gewonnen en tegen sv. TOP met 3 – 1 verloren.

2. Beschik je over een fitte groep spelers?

Helaas niet. Kevin van Asten is al meer dan een seizoen geblesseerd. Hij is 2 weken geleden geopereerd nu hopen dat hij weer snel op het veld kan staan.

Ruud Meijers scheurde vorig seizoen tegen Venray zijn kruisband. Hij ligt er het hele seizoen uit.

Rob Zanders heeft nog steeds een enkelblessure welke hem al een half seizoen buitenspel zet.

Vorige week tegen Achilles’29 liep Giel Beurskens een knieblessure op.

Voor de rest is iedereen beschikbaar en fit.

3. Hoe hebben jullie je voorbereid? Hoe schatten jullie de kansen in?

Optimaal, of het voldoende is weten we morgenmiddag om half vijf.

Toen Barendrecht (3e divisie) uit de koker kwam baalde ik wel. Na vorig jaar Spakenburg alweer een Top team uit het amateurvoetbal en weer een uitwedstrijd.

Toch moet je altijd voor je eigen kansen gaan en in jezelf geloven. Dit probeer ik ook op de spelers over te brengen.

Natuurlijk zal het niet makkelijk worden. We gaan er voor en proberen onze huid duur te verkopen!